;
coinex

اولین ماهواره ردیابی باد توسط سازمان فضایی اروپا به آسمان رفت

سازمان فضایی اروپا اولین ماهواره ردیابی باد را به مدار زمین فرستاد. این ماهواره، نخستین ماهواره برای ردیابی بادهای سراسر جهان است.

به گزارش تکراتو، شرکت پرتاب موشک Arianespace   که متعلق به سازمان فضایی اروپا است، یک ماهواره هواشناسی جدید به نام Aeolus را برای ردیابی باد به آسمان فرستاده است.

ارسال اولین ماهواره ردیابی باد به مدار زمین

ماهواره Aeolu همراه یک موشک Vega از مقر فضایی در گینه فرانسوی به مدار زمین فرستاده شد. هدف سازمان فضایی اروپا از ارسال این ماهواره به مدار زمین ایجاد پروفایل بادها در سیستم رصد جهانی بوده است.

این ماهواره ردیابی باد اولین ماهواره‌ای است که قرار است برای اندازه گیری بادهای زمین در مقیاس جهانی به کار رود. این سیستم را می‌توان در واقع شبکه‌ای دانست که توسط سازمان جهانی آب و هوا برای مطالعه آب وهوا در مقیاس جهانی ایجاد شده است.

ماهواره Aeolus قادر است بادهای سراسر جهان را رصد کند. از جمله این بادها می‌توان به بادهای روی سطح زمین تا بادهایی که در لایه استراتسفر و تا ارتفاع ٣٠ کیلومتری زمین می‌وزند، اشاره کرد.

لازم به ذکر است که شرایط آب و هوایی نامناسب باعث شده پرتاب این ماهواره یک روز به تاخیر افتد.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر