;
coinex

مغز انسان در هر ثانیه چهار بار تمرکز خود از دست می‌دهد

به گفته پژوهشگران تمرکز مغز انسان در هر ثانیه چهار بار از دست می‌رود. مغز انسان چندین بار از نقطه تمرکز خارج شده و محیط را پایش می‌کند.

به گزارش تکراتو، دانشگاه پرینستون در حوزه علوم اعصاب و رفتار مغز انسان در زمینه تمرکز، تحقیقاتی انجام داده است. پیش از این دانشمندان فکر می‌کردند که در زمان تمرکز مغز انسان ، نورون‌ها در یک جهت همسو می‌شوند اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد که عملکرد نورون‌ها ریتمیک است و تقریباً در هر ثانیه، چهار بار فعالیت آنها کاهش می‌یابد.

تمرکز مغز انسان و فعالیت‌های آن

پژوهشگران معتقدند که مغز انسان در زمان تمرکز هم به اسکن محیط می‌پردازد و به دنبال موضوعی جالب‌تر از نقطه تمرکز کنونی خود می‌گردد. یکی از محققان این پروژه اعلام کرده که در زمان کاهش فعالیت نورون‌ها، مغز تمرکز خود را کامل از دست نمی‌دهد اما به دنبال موضوع جذاب‌تری خواهد بود.

میزان تمرکز مغز انسان

بررسی میزان تمرکز مغز انسان در افراد و حیوانات

متخصصان علوم اعصاب دانشگاه پرینستون، دو گروه انسان‌ها و میمون‌های آموزش دیده را برای آزمایشات خود استفاده کرده‌اند. در این آزمایش به میمون‌ها یک اهرم و به انسان‌ها یک موس کامپیوتر داده شد تا دکمه آن را پایین نگه دارند.

در ادامه نقطه‌ای روی نمایشگر نشان داده شده و سپس مستطیل‌هایی بسیار کمرنگ در مدت زمان چند صدم ثانیه در نمایشگر ظاهر شدند. در این لحظه میمون‌ها با کشیدن اهرم و انسان‌ها با رها کردن دکمه، نمایش مستطیل‌ها را گزارش کردند.

با مطالعه رفتار نورن‌های مغز انسان و میمون در این آزمایش، دانشمندان ریتم مشابهی را مشاهده کردند که در هر ثانیه چهار بار افت فعالیت را نشان می‌داد. نکته جالب توجه، تغییر فاز مشابه مغز انسان و میمون است که صحت تحقیقات مبتنی بر آزمایش روی میمون‌ها را تصدیق می کند.

پژوهش‌هایی از این قبیل همچنین می‌توانند به درمان ناهنجاری‌های عصبی مانند بیش فعالی نیز کمک کنند و همچنین بتوان از طریق ساختار مغزی هر فرد به هویت وی پی برد.

.

منبع: Gizmodo

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر