;
coinex

افزایش قیمت بلیت هواپیما ممنوع است؛ اعلام تخلفات در سایت CAO.ir

افزایش قیمت بلیت هواپیما ممنوع است. آژانس‌ها باید بلیت را براساس نرخ‌ اعلامی ایرلاین‌ها بفروشند.‌ سازمان هواپیمایی کشور تخلفات را پیگیری می‌کند.

به گزارش تکراتو، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی در مورد قیمت بلیت هواپیما اعلام نموده است که ملاک نرخ بلیت، کلاس نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی در سایت خود اعلام می‌کنند. به گفته وی شرکت‌های هواپیمایی وظیفه دارند نرخ خود را اعلام کنند و خریداران و توزیع‌کنندگان بلیت هم باید بر اساس آن نرخ اقدام کنند.

ممنوعیت افزایش قیمت بلیت هواپیما

‌رضا جعفرزاده ‌اظهار داشت که سازمان هواپیمایی کشور به صورت مستمر برای کشف تخلفات فروش بلیت، بازرسی‌هایی را انجام می‌دهد و ادامه داد اگر مردم هم در این زمینه تخلفاتی را مشاهده کردند، بهتر است آن را به سایت سازمان هواپیمایی کشور به آدرس CAO.ir  گزارش دهند.

جعفرزاده درباره‌ی تغییرات نرخ بلیت هواپیما در روزهای اخیر سخن گفت و اعلام نمود که سازمان هواپیمایی کشور هیچگونه نرخی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ نکرده است. به گفته وی نوسانات ارزی و اینکه ۶۰ درصد از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است، توانسته بر قیمت بلیت تاثیر بگذارد.

افزایش قیمت بلیت هواپیما ممنوع است

رفع مشکل افزایش قیمت بلیت هواپیما

جعفرزاده همچنین در ادامه در مورد رفع این مشکل سخن گفت و اعلام نمود که راهکارهایی ارائه شده است. به گفته وی ابتدا قرار بوده که براساس بخش‌نامه بانک مرکزی، تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی از طریق سامانه سنا صورت ‌گیرد‌.

وی ادامه داد که شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند، این نرخ سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود‌ و سازمان هواپیمایی کشوری هم براساس وظیفه خود با مقامات ذی‌ربط جلسه گذاشته و‌ به بانک مرکزی اعلام کرده که از طریق سامانه نیما ارز لازم به شرکت‌های هواپیمایی اختصاص یابد.

جعفرزاده گفت که از شرکت‌های هواپیمایی خواسته‌اند تا بر نحوه توزیع بلیت‌های خود نظارت داشته باشند. وی از خریداران نیز خواست که حتما از طریق مراجع معتبر اقدام به خرید بلیت هواپیما کنند، زیرا آنها قابل نظارت و پیگیری هستند.

وی در پایان عبور از این وضعیت و ایجاد ثبات نرخی را نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها دانست.

.

منبع: farsnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر