;
coinex

موضع بانک مرکزی درباره ارزهای رمزپایه تا پایان  شهریور مشخص می‌شود

موضع بانک مرکزی درباره ارزهای رمزپایه تا پایان شهریور ماه مشخص می‌شود. ایران قصد دارد خود را از اتهام پولشویی و تامین مالی تروریسم مبرا کند.

به گزارش تکراتو، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در همایش فناوری زنجیره بلوک، رمزارز و کاربردهای آن در بانکداری که از سوی شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شده، اعلام کرد که رگولاتور پولی کشور تصمیم گرفته برخلاف بانک‌های مرکزی دنیا که تاکنون موضع رسمی در مورد رمزارزها اتخاذ نکرده‌اند، اعلام موضع کند.

موضع بانک مرکزی درباره ارزهای رمزپایه

ناصر حکیمی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد ارزهای رمز پایه اعلام کرد که تا پایان شهریور ماه بانک مرکزی موضع خود را در خصوص ۴ موضوع مشخص خواهد کرد. مورد اول رویکرد بانک در مورد رمزارزهای جهان است.

وی در ادامه اعلام کرد که در شرایط فعلی، موضع ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری آنها از سوی بانک مرکزی اعلام شده اما این رویکرد و این اعلام موضع به زودی تغییر خواهد کرد. به گفته وی این رویکرد برای مبرا کردن ایران از اتهام پولشویی و تامین مالی تروریسم صورت گرفته‌است.

حکیمی بیان نمود که باید موضع بانک مرکزی در مورد استخراج ارزرمزهای جهان‌روا اعلام شود. به گفته حکیمی چین هم‌اکنون مبادله ارزرمز را ممنوع کرده است اما استخراج آن را یک صنعت می‌داند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اظهار نمود که بانک مرکزی نظر خود را در مورد رمزارز ملی هم اعلام می‌کند. قرار است بانک اعلام کند که چه محصولی خصوصیت پول را دارد و می‌توان از آن استفاده کرد و اگر این خصوصیت را دارد می‌توان در سیستم‌های پرداخت از آن بهره برد یا نه.

حکیمی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها که تدوین و مشخص کردن آن زمان‌بر است را استفاده از رمزارز در مبادلات منطقه‌ای دانست و ادامه داد که از رمز ارز می‌توان به عنوان یک راه حل منطقه‌ای برای تسویه یا رد و بدل پول بین چند کشور بهره برد.

.

منبع: peivast

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر