;
coinex

پرینت دارو هم ممکن شد؛ شرکت اچ پی دارو پرینت می‌کند

کمپانی اچ پی برای جلوگیری از مقاومت آنتی بیوتیکی به پرینت دارو مشغول است. اچ پی با این قرص‌ها قصد از بین بردن باکتری در بدن بیمار را دارد.

به گزارش تکراتو، در حال حاضر حداقل دو میلیون آمریکایی به باکتری‌هایی به نام super bugs آلوده شده‌اند و سالانه ۲۳ هزار نفر در اثر همین اتفاق جان خود را از دست می‌دهند. این موضوع باعث شده تا شرکت اچ پی با استفاده از تکنولوژی بایوهکر خود به کمک CDC بیاید و داروهایی پرینت کند تا بتواند جلوی پیشروی بیماری را بگیرد.


بیشتر بخوانید: پرینت سه بعدی اسلحه ممکن شد؛ اسلحه بسازید و استفاده کنید!


پرینت دارو توسط اچ پی

پزشکان بعد از اینکه باکتری‌های موجود را بررسی و تشخیص دادند، سعی می‌کنند آنتی بیوتیک‌های متفاوتی را آزمایش کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنند تا بیمار با مصرف آنها درمان شود. البته ناگفته نماند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک باعث مقاومت آنتی بیوتیکی می‌شود.

پرینت دارو هم ممکن شد

مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می‌دهد که میکروب‌های بیماری‌زا، با جهش ژنی (موتاسیون) نسبت به آنتی بیوتیک‌ها مقاومت پیدا ‌کنند و نسل‌های جدیدی به وجود ‌آیند که دیگر هیچ دارویی حریفشان نشود. از مهم‌ترین عوامل این نوع مقاومت دارویی، مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک‌ است.

تکنولوژی بایو پرینتر‌های دیجیتال D300e شرکت اچ پی عملکردی درست مانند چاپگر‌های معمولی دارد اما به جای آنکه کارتریج در آنها قرار بگیرد، مواد مخلتفی در چاپگر‌ها ذخیره شده که یک کارشناس می‌توانند با تنظیم درست حجم مصرفی آنها در یک دارو، ترکیبات مورد نظر خود را بیافریند و پروژه خود را جلو ببرد.

فرآیند صحیح تولید دارو با استفاده از این چاپگر‌ها موجب می‌شود که همان ابتدا دارویی کارآمد و مفید برای درمان و ریشه کن کردن باکتری‌ها تولید شود.

در چند سال گذشته پرینت سه بعدی دارو پیشرفت سریعی داشته و به نظر می‌رسد در ده سال آینده به یکی از مهمترین بخش‌های درمان تبدیل گردد. ممکن است حتی در آینده‌ای نزدیک بتوان با کمک بایو پرینتر‌ها اندام‌های مصنوعی نظیر قلب و ریه تولید کرد.

.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر