;
coinex

دونالد ترامپ، گوگل را به دستکاری در نتایج جستجو متهم کرد

گوگل به دستکاری نتایج جستجو متهم شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گوگل را به دستکاری در نتایج جستجو متهم کرد و گفت که این شرکت سعی دارد تا گزارش‌های منفی بر علیه او را نشان دهد.

محافظه‌کاران آمریکایی همواره شرکت‌های بزرگ تکنولوژی را به داشتن تمایلات چپ‌گرایانه متهم می‌کنند. در تازه‌ترین مورد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اظهار نظر جدید خود گوگل را متهم به سرکوب صدای جناح راست کرد. دونالد ترامپ معتقد است که گوگل با دستکاری نتایج جستجو سعی دارد که گزارش‌های منفی بر علیه او را نشان دهد.

آیا گوگل نتایج جستجو را دستکاری می‌کند؟

ترامپ دیروز صبح در توییتی نوشت که غول جستجو و شرکت‌های دیگر “اطلاعات و اخبار خوب را مخفی می‌کنند” و این “وضعیت بسیار جدی” است که “به آن رسیدگی می‌شود.”

گوگل در بیانیه‌ای، اتهام رئیس جمهور را رد کرد و گفت که این شرکت هرگز نتایج جستجوی خود را “به نفع هیچ ایدئولوژی سیاسی دستکاری نمی‌کند.” اما کاخ سفید نیز ادعاهای رئیس جمهور آمریکا را تکرار کرد. به گزارش واشنگتن پست، لری کودلو، مشاور اقتصادی دولت ترامپ، گفت که دولت “به این وضعیت رسیدگی می‌کند.”

دونالد ترامپ در توییت خود، با اشاره به آماری مشکوک ادعا کرد که ۹۶ درصد نتایج جستجو برای عبارت “Trump News” را رسانه‌های چپ‌گرا تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: نتایج جستجوی گوگل خبرساز شد؛ نمایش تصویر ترامپ با جستجوی واژه احمق

به نظر می‌رسد که این ادعا قبل از اینکه به طور گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف از جمله فاکس نیوز (رسانه راست‌گرا) پخش شود، در وب‌سایت متمایل به جناح راست، PJ Media، منتشر شده است. خبرنگار این وب‌سایت در مقاله‌ای ادعا می‌کند که چند بار عبارت “ترامپ” را با استفاده از کامپیوترهای مختلف گوگل کرده و سپس  ۱۰۰ نتیجه اول را آنالیز کرده است.

دونالد ترامپ بارها وعده‌هایی داده که هرگز دنبالشان نکرده است، بنابراین هنوز مشخص نیست که منظور او از “به این وضعیت رسیدگی می‌شود” چیست. به همین ترتیب، به نظر می‌رسد که استفاده از اصطلاح “اخبار جعلی” در این مورد و موارد دیگر یکی از حربه‌های مورد علاقه رئیس جمهور آمریکاست تا هرگونه انتقادی علیه خود را رد کند.

دونالد ترامپ، در توییتی که دیروز فرستاد، نوشت که غول جستجو و شرکت‌های دیگر" اطلاعات و اخبار خوب را مخفی می‌کنند،" و این "وضعیت بسیار جدی" است که "به آن رسیدگی می‌شود"
دونالد ترامپ، در توییتی که دیروز فرستاد، نوشت که غول جستجو و شرکت‌های دیگر” اطلاعات و اخبار خوب را مخفی می‌کنند،” و این “وضعیت بسیار جدی” است که “به آن رسیدگی می‌شود”

مورد دیگر اینکه، آنالیز مغرضانه عمل کردن الگوریتم‌های گوگل دشوار است. این شرکت از برخی معیارها برای رتبه‌بندی نتایج جستجو خود استفاده می‌کند، در حالی که فرمول دقیق آن مشخص نیست، اما طول عمر خروجی، اعتبار و قابلیت آن برای تکمیل کردن روایتی با کلمات کلیدی مرتبط بخشی از معیارهای گوگل هستند.

همچنین رتبه‌بندی نتایج جستجو برای بازارهای مختلف متفاوت است و به همین جهت آنالیز عینی (به خصوص هنگامی که آنالیز بر اساس نتایج چند جستجوی گوگل باشد) دشوار است.

گوگل در پاسخ به اظهارات ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد:

هنگامی که کاربران پرس‌وجوها را در نوار جستجوی گوگل جستجو می‌کنند، هدف ما این است که مطمئن شویم در کسری از ثانیه مرتبط‌ترین پاسخ‌ها را دریافت می‌کنند. از نتایج جستجو بهره‌برداری سیاسی نمی‌شود و ما نتایج خود را به نفع هیچ ایدئولوژی سیاسی دستکاری نمی‌کنیم. ما هر ساله صدها پیشرفت را در الگوریتم‌های خود انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که باکیفیت‌ترین محتوا را در پاسخ به پرس‌وجوهای کاربران در اختیارشان قرار می‌دهیم. ما دائما مشغول بهبود جستجوی گوگل هستیم و هرگز نتایج جستجو را بر اساس تمایلات سیاسی رتبه‌بندی نمی‌کنیم.

با این حال، روشن است که آخرین اظهارنظر دونالد ترامپ، می‌تواند به مذاق بسیاری از هوادارانش خوش بیاید که رسانه‌ها را “دشمن مردم” و بر علیه ترامپ می‌دانند. در سال‌های اخیر محافظه‌کاران آمریکا، از این ادعا برای حمله به شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر استفاده کردند و اکنون به نظر می‌رسد که نوبت به گوگل رسیده است.

اخبار گوناگون را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر