;
coinex

آیا مافیا و انحصار می‌توانند از دلایل گرانی خودرو باشند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دلایل گرانی خودرو و وضع کنونی این بازار را وجود انحصار و مافیا در این صنعت اعلام کرده است.

به گزارش تکراتو، رضا انصاری اعلام کرده است که از اواخر سال 96 در جلسات متعددی که با خودروسازان داشته‌اند آنها درخواست افزایش قیمت را اعلام نموده‌اند. به گفته وی خودروسازان آینده بازار خودرو را پیش بینی کرده و از ماه‌ها قبل هیچ خودرویی به بازار عرضه نکرده‌اند و می‌خواهند از این طریق به هدف خود یعنی افزایش قیمت‌ها دست یابند.

دلایل گرانی خودرو چیست؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه‌ی صحبت‌هایش، انحصار و مافیا در صنعت خودروسازی را دلایل گرانی خودرو اعلام کرد. وی تصریح کرد که حربه خودروسازان در چنین مواقعی که بازار به‌دلیل انحصار مافیایی است، توقف عرضه خودرو برای افزایش قیمت است.

حدود 70 هزار خودرو در انبارهای خودروسازان وجود دارد آنها به‌بهانه نبود یک قطعه یا دو قطعه خودروها را عرضه نمی‌کنند و این گفته‌ها تنها بهانه است.

انصاری شرایط کنونی صنعت خودرو را محصول سوء مدیریت این صنعت دانست و یادآور شد زمانی که در صنعتی انحصار به وجود آید، هزینه‌های تولید افزایش و بهره‌وری کاهش می‌یابد.

انصاری در پایان تاکید کرد که برای رفع مشکلات صنعت خودروسازی کشور، شرایط رقابتی باید ایجاد شود و این امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه ساختار مالکیت بنگاه‌های خودروساز اصلاح و دولت مصمم شود ساختار این بنگاه‌ها از حالت دولتی خارج گردد.

.

منبع: tasnimnews

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر