;
coinex

استخدام جاسوس در چین با کمک لینکدین؛ اتهام تازه آمریکا به چین

استخدام جاسوس در چین با همکاری لینکدین اتهام جدید آمریکا به این کشور است. شاید هم آژانس‌های امنیتی در حال تست روش‌های جدید برای استخدام جاسوس باشند.

به گزارش تکراتو، به تازگی آمریکا مدعی شده چین با استفاده از وبسایت لینکدین جاسوس‌های موردنظرش را پیدا و استخدام می‌کند. رییس دفتر ضد جاسوسی ایالات متحده اعلام کرده آژانس‌‌های اطلاعاتی چینی با سرعت زیادی مشغول جمع آوری نیرو از سایت لینکدین هستند و کمپین بزرگی را هم در این زمینه راه‌ اندازی کرده‌اند.

آیا استخدام جاسوس در چین یک ادعا است؟

به گفته‌ی رییس دفتر ضد جاسوسی ایالات متحده، چینی‌ها با استفاده از پروفایل‌‌های قلابی خود سراغ کارکنان دولت رفته و سعی دارند با ارسال پیغام‌های خصوصی آنها را وادار به همکاری کنند.

پیش از این دولت‌های آلمان و انگلیس حمله‌ی مشابه آژانس‌های امنیتی چینی را گزارش کرده بودند اما این اولین باری است که دولت آمریکا درباره‌ی اقدامات اخیر چینی‌ها در لینکدین ابراز نظر می‌کند.

ولیلیام اوانینا هنوز حجم حملات و تلاش‌های چین را بیان نکرده و مشخص نشده که چه مقدار اکانت تقلبی در این مورد پیدا شده است. این مدیر اجرایی پیشنهاد داده که لینکدین هم باید روندی مشابه توییتر در پیش بگیرد و هر چه زودتر پروفایل‌های قلابی خود را خذف کند.

مایکروسافت تهدید شده که اگر سریعاً فکری برای ریشه کن کردن فعالیت‌های جاسوسی در شبکه‌‌ی اجتماعی خود نکند، باید مانند مدیر عامل فیسبوک برابر اعضای کنگره آمریکا شهادت بدهد.

اظهار نظر اوانینا موجب شده که سرپرست امنیتی لینکدین پل راک‌وِل به آن اعتراض کند. وی اعلام نمود که کمتر از ۴۰ اکانت تقلبی در این شبکه به فعالیت‌های جاسوسی پرداخته‌اند.

علاوه بر این راک‌وِل خاطر نشان نموده که او و همکارانش در حال بررسی این حمله‌ها هستند و تمام اقدامت لازم برای ریشه کن کردن چنین سؤ استفاده‌هایی را انجام خواهند داد.

.

منبع: reuters

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر