;
coinex

حذف ردیاب های تبلیغاتی به صورت پیش فرض در فایرفاکس

حذف ردیاب های تبلیغاتی به صورت پیش فرض در فایرفاکس فراهم شد. پیش از این کاربران خود نسبت به غیرفعال کردن ردیاب‌ها اقدام می‌کردند.

به گزارش تکراتو، فایرفاکس که از سال‌ها پیش اجازه می‌داد کاربران خود ردیاب‌های تبلیغاتی (Ad Tracker) را غیر فعال کنند اکنون قرار است در نسخه‌های آتی به سیستمی مجهز شود که به طور پیش فرض این کار انجام شود و نیازی به دخالت کاربر نباشد.

حذف ردیاب های تبلیغاتی به صورت پیش فرض

موزیلا در قبال ردیاب‌های وب‌سایت‌ها یک استراتژی ارائه کرده که سه مرحله دارد. در مرحله اول فایرفاکس 63 تمام ردیاب‌هایی (به خصوص‌ تبلیغاتی‌ها) که بارگذاری آن‌ها بیش از ۵ ثانیه طول می‌کشد و سرعت وب‌گردی را کاهش می‌دهد، مسدود خواهد کرد.

در ادامه فایرفاکس ۶۵، مرورگر فضایی که ردیاب‌های شخص ثالث برای جمع آوری اطلاعات در دسترس دارند را بلاک کرده و کوکی‌های آنها را نیز حذف می‌کند.

موزیلا همچنین در حال کار روی یک مسدود کننده کریپتو ماینینگ و ردیاب‌های اثر انگشت (برای تشخیص هویت) نیز است. نسخه کامل فایرفاکس ۶۳ را در ۲۳ اکتبر (۱ آبان) منتشر کند.

موزیلا قصد دارد تا با این سه مرحله، امنیت و سرعت وب‌گردی کاربران را افزایش دهد. البته چون هر سه آن‌ها فعلا در مرحله تست به سر می‌برند، بنابراین ممکن است جابجایی نیز اتفاق افتد.

کاربران Firefox Nightly (نسخه بتا فایرفاکس) هم اکنون می‌توانند ویژگی مسدودسازی ردیاب‌ها را امتحان کنند.

 

منبع: Engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر