coinex
راهنمای خرید تکراتو

رای گیری مبتنی بر بلاکچین در ژاپن آزمایش می‌شود

ژاپن در حال آزمایش سامانه رای گیری مبتنی بر بلاکچین است. این اولین بار است که ژاپن قصد دارد چنین سامانه‌ای آزمایش و راهندازی کند.

به گزارش تکراتو، ژاپن جدیدا به فکر استفاده از فناوری بلاک‌چین برای امر را‌ی‌گیری افتاده است. این کشور اعلام کرده که قصد دارد برای اولین‌بار در کشور، سامانه‌ی رای گیری مبتنی بر بلاکچین را در شهر تسوکوبا در استان ایباراکی به‌اجرا درآورد.

آزمایش سامانه رای گیری مبتنی بر بلاکچین

سامانه رای گیری مبتنی بر بلاکچین قرار است برای شناسایی هویت رای‌دهنده، از کارت‌های مخصوص شهروندان ژاپنی استفاده کند که معادل همان کارت‌های تأمین اجتماعی شهروندان دیگر کشورها است.

در گزارشی اعلام شده که این سامانه‌ی مبتنی بر Blockchain  شهروندان را قادر ساخته تا در پروژه‌های مشارکت اجتماعی مخصوصی که از سوی دولت تعیین شده، رای دهند. در این روش شهروندان به‌جای انتخاب اسم کاندیدا و انداختن کارت در جعبه‌ی مخصوص، با لمس نمایشگر، رای خود را ثبت می‌کنند.

در این سامانه برای جلوگیری از هرگونه تغییر اطلاعات دریافتی، از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌شود. یکی از شهروندان ژاپنی که رای خود را با این سامانه‌ی جدید ثبت کرده، در این مورد گفت:

فکر می‌کردم ثبت رای در این سامانه بسیار پیچیده‌ باشد؛ اما پس از کار با آن، به‌سادگی‌اش پی بردم.

در کنار تمام مزایایی که سامانه رای گیری مبتنی بر بلاکچین دارد، مشکلاتی نیز قابل مشاهده است. آنگونه که اعلام شده چون برخی از افراد رمز عبور مخصوص خود را فراموش کرده بودند، امکان رای‌دادن نداشتند. همچنین پس از دادن رای، نمی‌توان از ثبت‌شدن یا عدم‌ثبت‌شدن رای اطمینان پیدا کرد.

لازم به ذکر است که مسئولین تاکنون اعلام نکرده‌اند که چگونه می‌خواهند از طریق این سامانه جدید جلوی تقلب را بگیرند.

.

منبع:  THENEXTWEB

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)