;
coinex

۲۰ هزار دستگاه میزبان دستیار صوتی الکسای آمازون هستند

براساس آخرین اخبار و آمارهای منتشر شده دستیار صوتی الکسای آمازون با کاربردهای متنوع بر روی 20 هزار دستگاه فعال است.

به گزارش تکراتو، در کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ بود که آمازون آمار تکان‌دهنده‌ای در مورد کاربرد دستیار صوتی الکسا ارائه کرد. در ابتدای سال اعلام شده بود که دستیار صوتی الکسای آمازون فقط روی ۴۰۰۰ دستگاه فعال است.

افزایش قابیلت‌های دستیار صوتی الکسای آمازون

الکسا، آمار و ارقام گزارش‌شده در سایت TechCrunch را تایید کرد. اکنون که دستیار صوتی الکسای آمازون روی 20 هزار دستگاه فعال است، مشخص است که قابلیت‌های ان افزایش یافته است. دو سال پیش، تعداد کاربردهای الکسای آمازون از مرز ۱۰ هزار گذشته بود.

براساس آخرین آمار، الکسا روی بیش از ۲۰.۰۰۰ دستگاه از بیش از ۳۵۰۰ برند فعال است. دستگاه‌های آمازون، تنها بخش کوچکی از این تعداد را تشکیل می‌دهند. تعداد محدودی از سیستم‌های فایر تی‌وی و تبلت فایر و اکو نیز از دستیار هوشمند الکسا بهره می‌برند.

همکاری نزدیک Amazon با تولیدکنندگان محصولات مختلف، فضایی را ایجاد کرده که الکسای آمازون بتواند در بسیاری از دستگاه‌ها ادغام شود. بسیاری از استارتاپ‌های سخت‌افزاری از الکسا آمازون پشتیبانی می‌کنند و همین مساله باعث شده است که آمازون روی الکسا سرمایه‌گذاری کند.

در مقابل گوگل هم در تلاش است تا سازندگان را به‌سمت یکپارچه‌سازی با گوگل اسیستنت سوق دهد. هدف این است که شرکت‌های شخص ثالث از دستیار صوتی گوگل بیش از پیش استفاده کنند. در این صورت احتمال استفاده از دستگاه‌هایی که از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کنند، بیشتر خواهد شد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع:  TECHCRUNCH

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر