;
coinex

موافقت دولت با ترخیص خودروهای مانده در گمرک

کوروش مرشدسلوک، رییس انجمن واردکنندگان خودرو اعلام نمود که دولت با ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت کرده است.

به گزارش تکراتو، از ابتدای تیر ماه براساس مصوبه دولت واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا از جمله خودرو ممنوع شد و خودروهای وارد شده به گمرک هم نتوانستند ترخیص شوند اما قرار است به زودی این مشکل رفع شود. کوروش مرشد سلوک اکنون خبر از ترخیص خودروهای مانده در گمرک داده است.


بیشتر بخوانید: طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو از هفته آینده آغاز می‌شود


ترخیص خودروهای مانده در گمرک به زودی

مرشدسلوک ادامه داد که به دنبال ممنوع شدن واردات خودرو، از آن زمان تاکنون از ترخیص خودروهای وارد شده به گمرک جلوگیری شده است. به گفته وی در این رابطه اخیرا طرحی به دولت ارائه شده که براساس آن خودروهایی که پول آنها پرداخت شده و وارد گمرک شده‌اند ترخیص شوند.

به گفته رییس انجمن واردکنندگان خودرو و براساس جدیدترین اخبار به دست آمده دولت با ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت کرده و قرار است این دستور هرچه زودتر به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ و اجرایی شود.

وی از اینکه در قدم بعدی دولت با واردات خودروهایی که پیش از ممنوع شدن واردات، ثبت سفارش شده و پول آنها نیز پرداخت شده است اما به دلیل ممنوعیت واردات وارد کشور نشده‌اند، موافقت کند نیز ابراز امیدواری کرد.


بیشتر بخوانید: پراید در سوریه با قیمت ۱۳۵ میلیون تومان عرضه شد!


مرشدسلوک در مورد خودروهای دپو شده نیز تصریح کرد که با توجه به آنکه از یک سو پول این خودروها به خودروسازان خارجی پرداخت شده و از سوی دیگر این خودروها به صورت پیش‌فروش به خریداران داخلی واگذار شده‌اند، امید است هرچه زودتر ترخیص شوند.

وی در پایان تاکید کرد که موافقت دولت با واردات خودروهای متوقف در گمرک و همچنین موافقت با ورود باقی خودروهای ثبت‌سفارش و خریداری شده تاثیر مثبتی بر بازار خودروهای وارداتی خواهد داشت و باعث تعدیل نرخ‌های فعلی در بازار می‌گردد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر