;
coinex

حملات سایبری بیشتر سیستم‌های کنترل از راه دور را تهدید می‌کنند

مرکز مدیریت امداد وهماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور در مورد حملات سایبری به سیستم‌های کنترل از راه دور هشدار داد.

به گزارش تکراتو، آنگونه که مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای اعلام کرده سیستم‌های کنترل از راه دور بیشتر مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند. به گفته آنها حجم بزرگی از حملات سایبری مربوط به پروتکل دسترسی از راه دور به دسکتاپ است.

حملات سایبری به سیستم‌های کنترل از راه دور

مرکز ماهر در مورد حملات سایبری به سیستم‌ها هشدار داد و درباره چگونگی افزایش امنیت در پروتکل RDP (دسترسی از راه دور به دسکتاپ) با تکیه بر احراز هویت دو مرحله‌ای به منظور پیشگیری از حملات سایبری و به خصوص حملات باج افزاری، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

البته لازم به ذکر است که در حوزه مقابله با باج‌افزارها در فضای بومی تولید و تبادل اطلاعات، حجم بسیار بزرگی از حملات از طریق نفوذ به پروتکل RDP با سرقت یا یافتن رمز عبور انجام می‌شود.

در این مورد توصیه شده که درصورت امکان از کاربرد این پروتکل در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات پرهیز شود. اما ممکن است مدیران ناچار به استفاده از این پروتکل باشند که در این حالت لازم است تمهیدات زیر در نظر گرفته شود:

  • اجبار به استفاده از رمز عبورهای پیچیده و انجام تنظیمات لازم
  • قفل شدن کاربر در صورت وارد کردن اشتباه رمز عبور بیش از تعداد مشخص
  • اجبار به تغییر دوره‌ای رمز عبور
  • اجبار به عدم استفاده از رمزهای عبور تکراری

همچنین این مرکز پیشنهاد کرده که از احراز هویت دو مرحله‌ای نیز برای امنیت بیشتر استفاده شود. مرکز ماهر در سایت خود، ویدیوی آموزشی نیز به عنوان نمونه تهیه و ارائه کرده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر