;
coinex

راه اندازی دادگاه اینترنتی در چین برای رسیدگی به تخلفات سایبری

چین برای رسیدگی به تخلفات سایبری دادگاه اینترنتی راه اندازی می‌کند. این کشور با داشتن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر اینترنتی بیشتر درگیر این مشکلات است.

به گزارش تکراتو، چین تاکنون بسیار درگیر حل و فصل پرونده‌های قضایی شهروندانش در فضای مجازی بوده است. این موضوع باعث شده تا این کشور برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی فضای مجازی، دادگاه اینترنتی راه اندازی کند.

راه اندازی دادگاه اینترنتی در چین

این کشور دو دادگاه اینترنتی راه اندازی کرده است. البته دادگاه اینترنتی دوم روز یکشنبه همین هفته با اسم دادگاه اینترنتی پکن رسما در این شهر آغاز به کار کرد. پرونده‌هایی که در این دادگاه‌ها بررسی می‌شوند، در سه گروه موضوعی شامل موارد زیر قرار دارند:

  • کسب و کارهای اینترنتی
  • اطلاعات شخصی
  • مالکیت معنوی

با وجود مشکلات در این زمینه باید گفت که بیشتر اختلافات شکل گرفته در فضای مجازی چین، حول خرید آنلاین، قراردادهای ارائه خدمات، ارائه وام، کپی رایت و دامنه‌های اینترنتی شکل می‌گیرند. آنگونه که گفته شده، در هشت ماه اول سال جاری دادگاه‌های پکن بالغ بر ۳۷ هزار پرونده مرتبط با فضای مجازی را مورد رسیدگی قرار داده‌اند که این رقم ۲۴.۴ درصد بیشتر از تعداد پرونده‌های ثبت شده در سال گذشته میلادی است.

نکته جالب دیگر اینکه دادگاه اینترنتی چین به صورت ۲۴ ساعته به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند و ۳۸ قاضی کهنه کار و عالی رتبه نیز در آن فعالیت می‌نمایند. بنابر گفته ژنگ ون رئیس دادگاه اینترنتی چین این قاضی‌ها به طور متوسط سابقه ۱۰ ساله در حوزه قضا و دادرسی دارند.

جزئیات دادرسی در این دادگاه‌های اینترنتی از طریق پلتفرمی به نام دعوی قضایی دیجیتال قابل دسترسی است و اطلاعات کافی در رابطه با مراحل دادرسی هر پرونده مانند رای نهایی دادگاه از طریق این پلتفرم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

سومین دادگاه اینترنتی چین نیز این ماه در ایالت جنوبی گوانگژو کارش را آغاز خواهد کرد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر