;
coinex

آیا یک وجود باگ باعث افشای پیام های خصوصی کاربران توییتر شد؟

گفته شده که پیام های خصوصی کاربران توییتر در اثر یک باگ فاش شده‌اند. میلیون‌ها کاربر این شبکه اجتماعی قربانی این باگ شدند.

به گزارش تکراتو، توییتر از احتمال دسترسی توسعه دهندگان خارجی به پیام‌های خصوصی میلیون‌ها کاربر این شبکه، در طول سال گذشته خبر داد. توییتر علت این دسترسی غیرمجاز را وجود یک باگ اعلام کرده است.

فاش شدن پیام های خصوصی کاربران توییتر

نقص امنیتی توییتر تنها یک درصد کاربران را تحت تاثیر قرار داده اما با توجه به صدها میلیون نفری که از این پلتفرم اجتماعی استفاده می‌کنند، این میزان به معنی چندین میلیون کاربر است.

باگ توییتر حساب کاربری کسب و کارها و سازمان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده و اغلب پیام‌های افشا شده شامل تعاملات مشتریان با سرویس‌های خدماتی است.

توییتر نسبت به عدم توانایی در تشخیص به موقع این باگ اظهار تاسف کرد و اعلام نمود:

وقوع همزمان مجموعه‌هایی از شرایط فنی پیچیده به ارسال اطلاعات کاربران به منابع اشتباه منجر شده است.

در اثر این باگ اگر به فرد یا کسب و کاری در توییتر پیام ارسال شده باشد، که ازAPI های خاصی موسوم به AAAPI  برای ارائه خدمات استفاده می‌کند، ممکن است پیام‌ها به صورت اتفاقی برای افراد دیگر نیز ارسال شده باشد.

توییتر نیز خود تاکید کرده که مطالب افشا شده شامل پیام های خصوصی کاربران و توییت‌های محافظت شده بوده که البته در صورتی که اکانت کاربری تحت تاثیر این باگ قرار گرفته باشد، از طریق اعلان به وی اطلاع داده خواهد شد.

توییتر مدتی قبل نیز از ذخیره رمزهای عبور ۳۳۰ میلیون کاربر به صورتی نامطلوب خبر داد و از آنها درخواست کرد که رمز عبور خود را در اسرع وقت تغییر دهند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Financial Times

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر