;
coinex

مدیرعامل گوگل دستکاری نتایج جستجوها را انکار کرد

مدیرعامل گوگل، دستکاری نتایج جستجوها را انکار کرد. به گفته وی این کمپانی تغییری در نتایج جستجوهای کاربران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش تکراتو، ساندر پیچای، مدیرعامل گوگل، گزارش‌های مربوط به تلاش شرکتش برای ایجاد جهت‌گیری سیاسی در نتایج جست‌وجوهای اینترنتی را انکار کرد.

گوگل دستکاری نتایج جستجوها را انکار کرد

گفته شده که پرسنل گوگل برای مقابله با تصمیم دولت ترامپ برای ممنوعیت سفر اتباع چند کشور خارجی در سال ۲۰۱۷، بر سر راهکارهایی برای تغییر نتایج جست‌وجوهای اینترنتی به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند؛ البته گوگل ایده‌های مطرح‌شده در جریان مباحثه‌ی کارکنان خود را عملی نکرده است.

ساندار پیچای با ارسال ایمیلی به کارکنان گوگل که از آن‌ها با عنوان Googler یاد می‌شود، اعلام کرد که انتشار ایمیل داخلی به‌خصوصی که در آن به تصمیم گوگل جهت دستکاری صحت نتایج جست‌وجوهای اینترنتی برای یک جریان سیاسی خاص اشاره می‌شود، کاملا نادرست است.

در متن ایمیل پیچای چنین آمده است:

برای من بسیار حائز اهمیت است که فرهنگ سازمانی ما به تحکیم مأموریت‌های ما در جهت سازمان‌دهی اطلاعات جهانی و بدل‌ساختن آن به منبعی در دسترس و سودمند ادامه دهد. خبرهای اخیر به یک ایمیل درون‌سازمانی اشاره دارند که به‌موجب آن، ممکن است ما صحت نتایج جست‌وجوهای اینترنتی را برای هدف سیاسی خاصی دستکاری کنیم.

در پایان لازم به ذکر است که فعلا گوگل در این مورد هیچ اظهار نظری نکرده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع:  REUTERS

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر