;
coinex

قطع همکاری ولوو و سایپا دیزل ؛ توقف مونتاژ کامیون در ایران

تحریم‌های ایجاد شده علیه ایران باعث قطع همکاری ولوو و سایپا دیزل شد. بسیاری از شرکت‌های اروپایی نسبت به سرمایه‌گذاری در ایران تجدیدنظر کردند.

به گزارش تکراتو، آمریکا از برجام خارج شد و شرکت‌های سراسر اروپا را مجبور کرد در سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران تجدید نظر کنند. این امر باعث شد تا تمام شرکت‌های خودروسازی نیز از ایران خارج شوند. قطع همکاری ولوو و سایپا دیزل نیز به همین منظور است.

قطع همکاری ولوو و سایپا دیزل

قبل از اعمال تحریم‌ها ولوو تاکید کرده بود که ایران می‌تواند قطب اصلی صادرات آن در بازارهای منطقه خلیج فارس و شمال آفریقا باشد.

اما اکنون سخنگوی ولوو در مورد قطع همکاری ولوو و سایپا دیزل سخن گفته و اعلام کرده که این گروه کامیون سازی دیگر نمی‌تواند مبلغی بابت قطعات فرستاده شده به ایران دریافت کند پس تصمیم گرفته به فعالیت خود در ایران پایان دهد.

ولوو با سایپا دیزل کار می‌کرد و دومین خودروساز بزرگ ایران کامیون‌های مقاوم شرکت سوئدی را با قطعات فرستاده شده به ایران مونتاژ می‌کرد.

پیش تر رئیس کامیون‌های ولوو گفته بود انتظار دارد 5 هزار کامیون ولوو تا مارس 2019 در ایران مونتاز شود و سایپا دیزل شروع به تولید داخلی سه مدل کامیون ولوو کند.

اسکانیا، کامیون ساز سوئدی گفته که تمام سفارشاتش را کنسل کرده چون طبق تحریم‌ها نمی‌تواند تحویلشان دهد. گروه خودروسازی فرانسوی پژو سیتروئن هم فعالیت های خود را در ایران در ماه ژوئن به حالت تعلیق در آورد.

 

قیمت روز خودرو را در تکراتو دنبال کنید.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر