;
coinex

همگام شدن لاگین در نسخه 69 گوگل کروم کاربران را از نظر امنیت نگران کرده است

یک سری تغییرات جدید ایجاد شده در آپدیت نسخه 69 گوگل کروم که مدتی است منتشر شده، نگرانی کاربران از نظر امنیت را افزایش داده است.

به گزارش تکراتو، تغییر ایجاد شده در نسخه 69 گوگل کروم شاید از نظر امنیتی زیاد هم نگران کننده نباشد، اما باعث واکنش کاربران شده است. کاربران احتمال افشای اطلاعات خصوصی در سرورهای گوگل کروم را داده‌اند.

مشکل امنیتی نگران کننده در نسخه 69 گوگل کروم

تا پیش از نسخه 69 گوگل کروم، وقتی در یکی از سرویس‌های گوگل (مثلا جیمیل) لاگین اتفاق می‌افتاد، دیگر این لاگین شدن برای خود مرورگر اتفاق نمی‌افتاد. اما در نسخه 69 گوگل کروم ورود به یکی از سرویس‌های گوگل کافیست که مرورگر هم به صورت اتوماتیک وارد حساب کاربری کاربر شود.

البته هر وقت هم که از حساب کاربری جیمیل خارج شوید، مرورگر هم بلافاصله از حساب گوگل شما خارج شده و تنظیمات آن به حالت پیش‌فرض بر می‌گرداند. گوگل اعلام کرده که جدایی دو حساب کاربری در سیستم قبلی برای کاربران گیج‌کننده بوده و به همین خاطر در نسخه 69 مرورگر تصمیم به همگام کردن لاگین گرفته است.

نکته عجیب اینجاست که گوگل هنگام ارائه آپدیت، مستقیما به ایجاد چنین تغییری اشاره نکرده و همین باعث ایجاد سوء ظن در میان برخی کاربران این مرورگر شده است. این موضوع نگرانی‌هایی را برای کاربران ایجاد کرده است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Slash Gear

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر