;
coinex

مدت زمان استفاده بی خطر از موبایل برای کودکان در روز چقدر است؟

مدت زمان استفاده از موبایل برای کودکان در روز مشخص شد. در صورتی که استفاده از موبایل بیشتر از میزان مشخص شده باشد، کودک دچار آسیب خواهد شد.

به گزارش تکراتو، در مورد مدت زمان استفاده از موبایل برای کودکان در طول شبانه روز تحقیقاتی تازه انجام شده که براساس آن اگر کودکی بیشتر از دو ساعت در روز را صرف موبایل هوشمند خود یا تماشای تلویزیون کند در معرض خطر آسیب مغزی قرار دارد.

تعیین مدت زمان استفاده از موبایل برای کودکان

محققان اعلام کرده‌اند که انجام بیش از اندازه بازی‌های ویدیویی، شبکه‌های اجتماعی و تماشای برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند باعث رشد ضعیف‌تر مغز شود.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که کودکانی که اکثر وقت خود را صرف دیوایس‌های الکترونیکی یا تماشای تلویزیون می‌کنند، عملکرد شناختی حدوداً 5 درصد ضعیف تری نسبت به دیگر کودکان 8 تا 11 ساله دارند.

به گفته این محققان کار با موبایل و تماشای تلویزیون به اندازه کتاب خواندن باعث تحریک مغز نمی‌شود و ضمناً کیفیت خواب را نیز کاهش خواهد داد که البته خواب فاکتور مهمی در شکل گیری مغز کودک است.

دکتر جرمی والش که هدایت این تحقیقات را برعهده داشته اعلام کرده که کودکان باید تناسبی مناسب میان فعالیت‌های خود داشته باشند. به گفته او رفتارها و فعالیت‌‌های روزانه بر رشد مغزی کودک موثر است و خواب هم به صورت جداگانه می‌تواند بر ادراک تاثیر بگذارد.

بررسی نتایج به دست آمده از تحقیقات محققان

محققان به بررسی میزان استفاده از تلویزیون، میزان خواب و میزان فعالیت‌های فیزیکی 4500 کودک در ایالات متحده پرداختند. کودکان و والدین هم چنین به پرسش نامه‌هایی تخمینی درباره فعالیت‌های فیزیکی و خواب کودکان پاسخ دادند.

در ادامه مشخص شد که از هر 20 کودک، تنها یکی از آنها خواب مناسب 9 الی 11 ساعته را تجربه می‌کند، یک ساعت فعالیت فیزیکی دارد و به صورت محدود از موبایل استفاده می‌کند.

در ادامه بر روی این کودکان تست‌هایی درباره مهارت‌های زبانی، مهارت‌های تفکر، میزان توجه و سرعش پردازش انجام شد و مشخص گردید که تقریباً یک سوم از کودکان هیچ یک از پیشنهادات محققان را رعایت نمی‌کنند و حدوداً 41 درصد دیگر از آنها تنها به یکی از پیشنهادات محققان پایبند هستند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: DailyMail

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر