;
coinex

نگرانی موسس واتساپ بابت حریم خصوصی کاربران ؛ فروش اطلاعات شخصی

برایان اکتون نسبت به حریم خصوصی کاربران واتساپ اظهار نگرانی کرد و اعلام نمود که فروش واتساپ به فیسبوک مانند فروش حریم خصوصی کاربران بوده است.

به گزارش تکراتو، سال 2014 بود که فیسبوک واتساپ را به مبلغ حیرت انگیز 22 میلیارد دلار خرید. بعد از نهایی شدن قرارداد، اکتون بارها از تاثیری که فیسبوک بر واتساپ گذاشته ابراز ناراحتی کرده است.

فروش حریم خصوصی کاربران واتساپ

اکتون بارها اعلام کرده که با مدیران فیسبوک اختلاف نظرهای فراوان در زمینه راه‌های کسب درآمد از واتساپ دارد. البته غیر از برایان اکتون، موسس دیگر واتساپ هم با مدل تجاری تبلیغات هدف گذاری شده فیسبوک مخالف است.

مدل تبلیغاتی فیسبوک به تبلیغ دهندگان اجازه می‌دهد از اطلاعات شخصی کاربران در راستی هدف گذاری مخاطبانی خاص خود استفاده کنند. این اختلافات در نهایت بالا گرفت و به جدایی اکتون از واتساپ در سال 2017 و سپس جدایی یان کوم منجر شد.

فیسبوک هنوز پاسخی رسمی به صحبت‌های اکتون نداده اما دیوید مارکوس، یکی از مدیران ارشد فیسبوک اخیراً در مورد حریم خصوصی کاربران نوشته است:

ساختار سازمانی متفاوت و فضای شخصی بیشتری نسبت به هرکس دیگر در اختیار موسسان واتساپ قرار داده شده بود. به نظرم حمله به شرکتی که تو را میلیاردر کرد و بال‌هایش را گشود و برای سال‌ها از تو محافظت کرد کاری بی کلاس است.

پس از این اکتون نوشت:

من حریم شخصی کاربرانم را به سودی عظیم تر فروختم. من تصمیمی گرفتم و سازش کردم. و حالا هر روز با آن تصمیم زندگی می کنم.

ناگفته نماند که رسوایی کمبریج آنالیتیکا بهایی سنگین برای فیسبوک به همراه داشت و به نظر نمی‌رسد که این کمپانی تصمیم داشته باشد که به صورت رسمی وارد چنین مجادله‌ای که بازهم بر سر حریم شخصی کاربران است، شود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: GizmoChina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر