;
coinex

ایلان ماسک از هیئت مدیره تسلا استعفا داد و به پرداخت 20 میلیون دلار محکوم شد

ایلان ماسک روز شنبه موافقت کرد که از سمت ریاست هیئت مدیره تسلا استعفا دهد و مبلغ ۲۰ میلیون دلار را نیز به عنوان جریمه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا بپردازد. بنا به این توافق که باید با موافقت دادگاه انجام شود، ماسک مجاز است که در سمت مدیر عامل شرکت باقی بماند، اما باید ظرف ۴۵ روز از سمت رئیس هیئت مدیره شرکتی که خودش بنا نهاده استعفا دهد.

بر اساس پرونده دادگاه، ماسک نمی‌تواند تا سه سال در انتخابات هیئت مدیره تسلا شرکت کند. بر اساس یک سند دادگاه، او بدون قبول یا رد شکایت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار به توافق رسیده است. به طور جداگانه، تسلا روز شنبه موافقت کرد تا ۲۰ میلیون دلار برای حل شکایت‌ها پرداخت کند.

این شرکت همچنین موافقت کرد که دو مدیر جدید را برای هیئت مدیره برگزیند و یک کمیته‌ای برای نظارت بر فعالیت‌های ایلان ماسک خصوصا در شبکه‌های اجتماعی منصوب کند. شرکت تسلا هنوز حاضر به اظهار نظر در این مورد نشده است، اما یک سخنگوی شرکت می‌گوید که ماسک کماکان اجازه حضور به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره را خواهد داشت.


پیشنهاد سردبیر: داستان شگفت‌انگیز ایلان ماسک ؛ فرزند طلاقی که مرز های علم و تخیل را به هم پیوند زد


اعلامیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار، دو روز پس از این منتشر شد که این سازمان به دلیل گمراه کردن سرمایه‌گذاران از ماسک شکایت کرده بود. ایلان ماسک ۷ اوت (۱۶ مرداد) در حساب توییتر خود اعلام کرد که می‌خواهد، شرکت را به ازای ۴۲۰ دلار برای هر سهم خصوصی کند و حتی گفت که بودجه لازم تامین شده است.

اما در پی این اعلام، ماسک با شک و تردیدهای متعددی مواجه شد و حتی از سوی سهامدارارن تهدید به شکایت شد. سپس چند روز بعد اعلام کرد که برنامه خصوصی‌سازی شرکت تسلا را کنار گذاشته است. ایلان ماسک، در یک اعلامیه رسمی در وب‌سایت تسلا اعلام کرد که به دلیل مقاومت سهامداران و محدودیت‌های تدارکاتی، از خصوصی‌سازی شرکت صرف نظر کرده است. ماسک همچنین در ایمیلی این موضوع را به اطلاع کارکنان شرکت رساند.

بیشتر بخوانید: آیا صحبت‌های ایلان ماسک ناشی از توهماتش به دلیل مصرف ماریجواناست؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که این پرونده ایلان ماسک را از حضور به عنوان مدیر هر شرکت تجاری منع خواهد کرد. ماسک هم این پرونده را ناعادلانه خواند. ماسک گفت:

من همیشه اقداماتی به سود حقیقت، شفافیت و سرمایه‌گذاران انجام داده‌ام. صداقت مهمترین ارزش در زندگی من است و واقعیت‌ها نشان می‌دهد که من هرگز به هیچ‌وجه به آن آسیب نرساندم.

CNBC با اشاره به یک منابع ناشناس، گزارش داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار پس از اینکه ایلان ماسک توافق اول را رد کرد، این پرونده را به جریان انداخت. بر اساس توافق فعلی، ماسک مجبور است که جریمه توافقی را پرداخت کند و از سمت خود به عنوان رئیس هیئت مدیره تسلا استعفا دهد.

.

منبع: cnn

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر