;
coinex

ویکی پدیا اقدام به اصلاح لینک های شکسته در صفحات خود نمود

ویکی  پدیا اقدام به اصلاح لینک های شکسته در مقالات خود کرده است. گفته شده که تاکنون 9 میلیون لینک شکسته اصلاح شده است.

به گزارش تکراتو، وبسایت ویکی پدیا دارای میلیون‌ها مقاله به زبان‌های مختلف است و این امر باعث شده که  حصول اطمینان از صفحات مختلف این سایت کاری دشوار باشد. اما اکنون ویکی پدیا اعلام کرده که با کمک وبسایت اینترنت آرکایو (آرشیو اینترنت) توانسته ۹ میلیون لینک شکسته و معیوب خود را درست کند.

اصلاح لینک های شکسته در ویکی پدیا

برای اصلاح لینک های شکسته در ویکی پدیا، تیم دست اندرکار با کمک یک ربات نخست به دنبال لینک‌های خراب در صفحات مختلف گشته و در ادامه به صورت خودکار و با کمک نسخه‌های آرشیو شده از آن صفحات لینک‌ها را اصلاح کرده است. اینترنت آرکایو در نظر دارد اقدامات دیگری را هم در جهت بهبود تجربه کاربری مخاطبان انجام دهد.

قرار است نسخه‌های بیشتری مورد بررسی قرار گیرند و اصلاح لینک های شکسته و خراب با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین قرار است از همین روش برای بهبود رسانه‌های دیگری مانند کتاب‌های الکترونیک و مقالات دانشگاهی استفاده شود.

ویکی پدیا می‌خواهد به نویسندگان امکان دهد که به جای نسخه‌های لایو از وبسایت‌ها، از لینک نسخه‌های آرشیو استفاده نمایند. این روش موثر برای حفظ تاریخچه اینترنت است که همزمان اعتبار کلی ویکی پدیا را نیز بالا می برد. در این روش حتی اگر منبع ناپدید شده باشد دسترسی امکان پذیر است.

این ویژگی برای دانشجویان می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر