;
coinex

گمرک نیوزیلند اجازه بازرسی گجت های مسافران را دارد

گمرک نیوزیلند از این پس می‌تواند به بازرسی گجت های مسافران بپردازد. آنها می‌توانند پسورد گجت‌ها را از مسافران درخواست کنند.

به گزارش تکراتو، اینکه ماموران گمرک بتوانند به تفتیش و بازرسی گجت‌ها مسافران بپردازند، مدت‌هاست که در برخی کشورهای غربی جنجال آفرین شده است، زیرا این اقدام باعث می‌شود که دو مقوله حریم خصوصی و امنیت در مقابل یکدیگر قرار گیرند.

امکان بازرسی گجت های مسافران توسط گمرک نیوزیلند

مسئولین مرزی نیوزیلند اجازه یافته‌اند که بنابر تشخیص خود پسورد مربوط به گجت‌های الکترونیک مسافران را از آنها درخواست و به بازرسی گجت های مسافران بپردازند.

تغییرات در قانون عوارض و مالیات ۲۰۱۸ نیوزیلند از روز گذشته اعمال شده و حالا به موجب آن ماموران مرزی علاوه بر آنکه قادرند موبایل، لپ تاپ و دیگر دستگاه‌های الکترونیک مسافران را تفتیش کنند مجوز دارند که از دارنده آن وسایل اطلاعات ورود به آنها یا هر گونه اطلاعات دیگری که برای این منظور نیاز است را درخواست کنند.

البته ناگفته نماند که مقامات مرزی نیوزیلند باید دلیل منطقی برای مظنون شدن به یک مسافر و درخواست اطلاعات دسترسی به گجت‌های وی را داشته باشند. همچنین ماموران می‌توانند در صورت نیاز نسخه‌ای از اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه را برای انجام بررسی‌های بیشتر نزد خود نگه دارند که البته فقط شامل اطلاعات لوکال است.

درادامه گمرک نیوزیلند باید دستگاه مسافر را صحیح و سالم بعد از انجام بررسی‌ها به وی بازگرداند. ماه گذشته بود که یک زن مسلمان از مقامات مرکزی نیوزیلند به خاطر تفتیش اطلاعات آیفونش و تهیه کپی از اطلاعات شخصی‌اش شکایت کرد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Techspot

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر