;
coinex

همکاری با ایزو و استانداردسازی فضای مجازی برای کودکان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد همکاری با سازمان ایزو و همچنین استانداردسازی فضای مجازی برای استفاده کودکان را مطرح نمود.

به گزارش تکراتو، دبیر کل سازمان بین المللی استاندارد(ایزو) به همراه رئیس سازمان ملی استاندارد با آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفتگو داشته‌اند. وزیر ارتباطات به سازمان ایزو پیشنهاد داد که این سازمان استانداردهای مورد نیاز در حوزه مسئولیت اجتماعی در فضای مجازی را تهیه نماید.

استانداردسازی فضای مجازی به پیشنهاد جهرمی

جهرمی در مورد پیشنهادات خود اعلام کرد که باید استانداردهایی برای حفظ حقوق کاربران و استفاده کودکان از فضای مجازی در دستور کار این سازمان قرار گیرد و تاکید کرد که وزارت ارتباطات آماده هرگونه همکاری با سازمان ایزو برای استانداردسازی فضای مجازی است.

سرژیو موجیکا دبیر کل سازمان ایزو با استقبال از پیشنهاد وزیر ارتباطات گفت:

این پیشنهاد را از طریق عضو ایرانی شورای فنی این سازمان پیگیری کنید تا بتواند مراحل استاندارد سازی را طی کند.

موجیکا اضافه کرد که تهیه استاندارد در حوزه فناوری اطلاعات، فضای مجازی، حقوق کاربران و صیانت از کودکان در فضای مجازی بسیار لازم است.

سرژیو موجیکا دبیر کل سازمان بین المللی استاندارد در سفر سه روزه خود به ایران با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفت و گو کرد و در دانشگاه علم و صنعت تهران پاسخگوی سؤالات جمعی از دانشجویان بود.

سه سازمان بین الملی کمیسیون بین المللی الکترونیک (IEC)، اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) و سازمان بین المللی استاندارد (ISO) در بیانیه مشترکی شعار سال ۲۰۱۸ را انقلاب صنعتی چهارم یا تحول دیجیتال انتخاب کرده‌اند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر