;
coinex

حضور هکرهای کلاه سفید در مسابقه کشف باگ به دعوت قوه قضاییه

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از هکرهای کلاه سفید دعوت کرده تا در مسابقه کشف باگ شرکت و باگ‌های امنیتی را پیدا کنند.

به گزارش تکراتو، رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به منظور کشف مشکلات امنیتی اعلام کرده که بهتر است برای کشف باگ‌ها از جوانان مستعد که اصطلاحا به آنان هکرهای کلاه سفید گفته می‌شود، استفاده گردد. هکرهای کلاه سفید لازم است تا در ابتدا در سامانه کلاه سفید ثبت نام و در ادامه باگ پایگاه‌های مورد نظر را پیدا نمایند.

برگزاری مسابقه کشف باگ با حضور هکرهای کلاه سفید

قرار است به منظور پیدا کردن و رفع باگ امنیتی پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف، مسابقه‌ی کشف باگ برگزار گردد و هکرهای کلاه سفید هم در این مسابقه حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری معاون رییس قوه قضاییه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، در خصوص آزمون نفوذ سامانه‌ها و پایگاه‌های کلیه سازمان‌ها و ارگان‌ها، نکاتی را مطرح کرد.

وی از مدیران سازمان‌ها و نهاد‌ها خواست تا نسبت به امنیت پایگاه‌های مورد استفاده خود مطمئن شوند زیرا احتمال هک شدن سامانه‌های اینترنتی وجود دارد.

شهریاری اضافه کرد که بهتر است با توجه به ظرفیتی که به تائید این مرکز رسیده است از بستر محصولات امنیت داخلی، مانند کلاه سفید که جهت تست نفوذ و باگ‌های امنیتی طراحی شده است، کمک گرفته شود.

حفظ امنیت از عوامل موفقیت کسب و کار است

هکرهای کلاه سفید

معاون رئیس قوه قضاییه بیان نمود که یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک کسب و کار حفظ امنیت اطلاعات و کاهش ریسک‌های امنیتی است. سامانه کلاه سفید بستری فراهم می‌آورد تا با حداقل هزینه‌ها، آسیب‌پذیری‌های سامانه‌ها، کشف و برطرف شود.

وی تصریح کرد که سامانه کلاه سفید به نوعی طراحی شده که جوانان مستعد برای کشف باگ‌های امنیتی ثبت نام کنند و در مسابقه‌هایی که از سوی این سامانه جهت کشف باگ پایگاه‌های مورد نظر صورت می‌گیرد، شرکت کنند. در صورت یافتن باگ، آن را اطلاع رسانی و در نهایت با همکاری داوران انتخابی از مرکز آپا دانشگاه صنعتی امیر کبیر، مهمترین باگ‌ها شناسایی و برگزیده می‌شوند و جوایزی به آنان اعطا می‌شود.

هکر‌های کلاه سفید و همچنین سازمان‌هایی که درخواست بررسی امنیتی پایگاه‌های خود را دارند، ابتدا لازم است جهت ثبت نام به نشانی kolahsefid.org که برای این فعالیت دارای مجوز رسمی از مقامات ذی صلاح است، مراجعه نمایند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر