;
coinex

100 هزار گوشی تلفن همراه به زودی وارد بازار می‌شوند

گمرک خبر از ترخیص 100 هزار گوشی تلفن همراه داد. بیشتر موبایل‌های وارداتی از گمرک ترخیص شده‌اند و قرار است این تعداد گوشی نیز به زودی وارد بازار شوند.

به گزارش تکراتو، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک کشور اعلام نمود که 90 درصد کالاهایی که وارد گمرک می‌شوند در کمتر از سه روز ترخیص شده‌اند و قرار است به زودی ۱۰۰ هزار گوشی دیگر نیز ترخیص شده و به بازار وارد شوند.

ترخیص 100 هزار گوشی تلفن همراه

علی معقولی اظهارداشت که اکنون حدود 100 هزار گوشی تلفن همراه در گمرک باقی مانده که آنها نیز در حال ترخیص هستند. وی گفت که بیشتر تلفن‌‌های همراه وارداتی به دلیل قیمت گذاری در انبارها مانده‌اند.

معقولی افزود که گفته می‌شود 200 کانتینر تجهیزات رایانه‌ای به دلیل اختلاف ارزش گذاری در گمرک مانده، اما چند برابر این میزان در این مدت از گمرک خارج شده‌اند. وی ادامه داد که از 22 فروردین امسال دولت مصوب کرده که ثبت سفارش فقط از طریق بانک انجام شود.

ترخیص 100 هزار گوشی تلفن همراه

بررسی ارزش گذاری کالاهای وارداتی در گمرک

معقولی درباره ارزش‌گذاری کالاهای وارداتی در گمرک اعلام کرد که پیش از اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی، واردکنندگان خواهان ارزش گذاری کمتر کالا در گمرک بودند اما پس از آن با درخواست‌های مکرر افزایش قیمت گذاری کالاها اتفاق افتاد.

وی گفت که در گمرک ارزش گذاری واقعی انجام می‌شود و کالایی به دلیل ارزش گذاری در گمرک متوقف نشده است چرا که صاحب کالا می‌تواند کالا را از گمرک ترخیص و بعدا به پرونده اختلاف در ارزش گذاری رسیدگی کند.

معقولی با بیان اینکه ممکن است برخی کالاها برای قیمت گذاری به دقت بیشتری نیاز داشته باشند گفت که نباید توقیف کالاها در گمرک به دلایل دیگر را به مسائل گمرکی ربط داد زیرا گمرک تابع بخشنامه‌های دیگر دستگاه‌هاست.

مدیرکل مرکز واردات گمرک در پایان اعلام کرد که بیشتر کالاهایی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد شده و اکنون هنوز در گمرک هستند، به دلیل نگرفتن کد رهگیری و وجود مشکل بین وارد کننده و بانک است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: asriran

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر