;
coinex

در ایران چند نفر از فیلترشکن استفاده می کنند ؟

به نظر شما در ایران چند نفر از فیلترشکن استفاده می کنند و چرا؟ رئیس پلیس فتا در پاسخ به این سوال به رقم بسیار بالایی اشاره کرد.

به گزارش تکراتو، استفاده از برنامه‌هایی چون وی‌پی‌ان‌ و فیلترشکن‌ موضوع خاصی نیست زیرا استفاده از این برنامه‌ها می‌تواند با هدف افزایش امنیت باشد اما در ایران استفاده از فیلترشکن می‌تواند به دلایلی غیراز افزایش امنیت نیز باشد.

پیش از این آمار استفاده از فیلترشکن در ایران بالا نبود، ما رفته رفته استفاده از فیلترشکن در ایران افزایش یافت. یکی از دلایل بارز برای این افزایش استفاده، فیلترینگ تلگرام بود. بعد از اینکه تلگرام فیلتر شد کاربران ایرانی برای اینکه باز هم بتوانند به این پیام رسان دسترسی داشته باشند، از فیلترشکن استفاده کردند.

در واقع فیلترینگ تلگرام موج تازه‌ای از استفاده از فیلترشکن را در ایران به راه انداخت و باعث شد که آمار استفاده از فیلترشکن در ایران افزایش یابد. بنابراین اینکه گفته می‌شود در ایران چند نفر از فیلترشکن استفاده می کنند، رقم بالایی است.

 چند نفر از فیلترشکن استفاده می‌کنند ؟

جدیدا رئیس پلیس فتا نیز در مورد اینکه در ایران چند نفر از فیلترشکن استفاده می‌کنند ، آمار جدیدی ارائه کرده است. وی همچنین در مورد آمار کاربران اینترنت سخن گفت و اعلام نمود که 5 میلیون کاربر فضای مجازی در سال ۹۲، در سال 97 به ۵۰ میلیون کاربر افزایش یافته‌اند.

در ایران چند نفر از فیلترشکن استفاده می کنند ؟

رئیس پلیس فتای ناجا در ادامه سخنان خود در مورد اینکه در ایران چند نفر از فیلترشکن استفاده می کنند اعلام کرد که آمار استفاده از فیلترشکن در ایران نسبت به قبل افزایش یافته است. وی بیان نمود که حدود ۱۰ تا ۱۲ ملیون نفر از VPN و فیلترشکن‌ استفاده می‌کنند.

به گفته وی بعد از فیلتر تلگرام، با وجود اینکه استفاده از تلگرام کاهش یافته و ریزش کاربران اتفاق افتاده است اما آمار بیشترین جرائم همچنان مربوط به تلگرام و اینستاگرام است.

آمار استفاده از فیلترشکن در ایران

رئیس پلیس فتای ناجا بیان کرد که احراز هویت در فضای مجازی مساله مهمی است و ادامه داد که اغلب مجرمان با هویت جعلی اقدام به ارتکاب جرائم در این فضا می‌کنند. البته ۹۶ درصد از مردم کشور نیز مشکلی با احراز هویت خود در فضای مجازی ندارند.

وی در پایان علاوه بر پرداختن به موضوع آمار استفاده از فیلترشکن در ایران ، درباره استان‌های دارای بیشترین و کمترین جرایم فضای مجازی نیز اظهار کرد که تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و مازندران بیشترین جرایم فضای مجازی را به خود اختصاص داده‌اند و در عین حال کمترین جرایم فضای مجازی نیز به ترتیب مربوط به استانهای گلستان، سیستان وبلوچستان ، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و منطقه ویژه کیش است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر