;
coinex

منظور از سرویس تپ سی لاین چیست ؛ آیا از این سرویس استفاده کرده‌اید؟

منظور از سرویس تپ سی لاین چیست ؟ آیا شما تاکنون از این سرویس جدید تپ سی استفاده کرده‌اید؟ با این سرویس هزینه سفر خود را کاهش دهید.

به گزارش تکراتو، چندی پیش تاکسی اینترنتی تپ سی سرویس جدیدی به نام تپ سی لاین ارائه کرد. استفاده از این سرویس برای کاربران بسیار اقتصادی است و هزیه سفر آنها از این طریق کاهش می‌یابد.

اولین تاکسی اینترنتی فعال در کشور اسنپ بود که توانست جایگاهی ویژه برای خود در بین مردم به دست آورد. بعد از اسنپ سرویس تپ سی وارد شد، البته در شرایطی که اسنپ توانسته بود بین مردم محبوب شود. کار تپ سی سخت بود بنابراین تپ سی نیز برای اینکه بتواند در بین مردم جا باز کند تصمیم به ارائه سرویس‌های جدید گرفت. سرویس تپ سی لاین هم یکی از این اقدامات است.

در واقع سرویس لاین تپ سی دومین محصول تپ‌سی است که در کنار سرویس کلاسیک به جابه‌جایی سریع و ارزان مسافران در سطح شهر می‌پردازد. لاین، را می‌توان اقتصادی‌ترین خدمتی دانست که تا به حال از سوی تاکسی‌های اینترنتی در کشور ارائه شده است.

منظور از سرویس تپ سی لاین چیست ؟

در سرویس لاین تپ سی ، دو مسافر که مسیری مشابه را طی می‌کنند می‌توانند با هم همسفر شوند و از یک خودرو استفاده کنند. درنتیجه هزینه سفر تقسیم شده و برای مسافران بسیار خوب است. در ادامه به بررسی کامل‌تر سرویس تپ سی لاین می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

منظور از سرویس تپ سی لاین چیست

بررسی تفاوت تپ سی لاین با سرویس کلاسیک تپ سی

سرویس کلاسیک یا معمولی تپ سی به این صورت است که مسافر به تنهایی یا همراه با خانواده و دوستان تاکسی می‌گیرد و از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر می‌رود. افرادی که درخواست سرویس کلاسیک دارند از تپ‌سی به صورت اختصاصی استفاده کرده و در سفر با کسی شریک نمی‌شوند.

اما تپ‌سی لاین با کلاسیک بسیار متفاوت است. سرویس تپ سی لاین یک سرویس اشتراکی است و مسافران لاین موافقت می کنند که خودرویی را که درخواست کرده‌اند با فردی دیگر شریک شوند. این سرویس در واقع شبیه به تاکسی‌های خطی است و در یک سفر، دو مسافر از یک خودرو برای رسیدن به مقاصدی نزدیک به هم استفاده می‌کنند.

مزایای سرویس تپ سی لاین چیست ؟

سرویس لاین تپ سی دارای مزایایی است که استفاده از آن می‌تواند برای مسافر، سفیر و جامعه مفید باشد. این مزایا عبارتند از :

  • اقتصادی بودن برای مسافران
  • داشتن درآمدی بیشتر برای سفیر
  • کاهش ترافیک به دلیل استفاده اشتراکی از یک خودرو
  • کاهش مصرف سوخت میزان آلاینده‌های هوا

میزان منفعت مسافر از تپ سی لاین

استفاده از تپ سی لاین برای مسافران نیز دارای مزایایی است. در سرویس لاین، از ظرفیت خالی خودروی راننده به صورت بهینه استفاده می‌شود و هزینه سفر هر مسافر نسبت به سرویس کلاسک کاهش می‌یابد. در واقع هزینه سفر در حالت اشتراکی بین دو مسافری که مسیری مشابه می‌روند تقسیم می‌شود. این کاهش کرایه حدود 30 درصد برای هر مسافر است.

سرویس تپ سی لاین چیست

میزان منفعت سفیر از تپ سی لاین

این سرویس برای سفیر یا راننده نیز مزایایی دارد. سفیران در هر سفر که با لاین انجام می دهند دو مسافر را جابه‌جا می‌کنند و درآمد خود را تا حدود 40 درصد افزایش می‌دهند.

چگونه یک سرویس تپ سی لاین درخواست کنیم؟

استفاده از سرویس لاین اصلا سخت نیست. در اپ تپ سی مسافر باید ابتدا مبدا و مقصد خود را مشخص کند و در ادامه به جای انتخاب گزینه کلاسیک، گزینه لاین را، که با یک آیکون خودروی سبز رنگ نشان داده شده، انتخاب کند. امکان مشاهده هزینه هر یک از سرویس‌ها بر روی اپ وجود دارد.

مسافر چهار دقیقه وقت دارد هنگامی که خودرو رسید، سوار آن شود. اگر مسافر دوم وجود داشته باشد، سفیر به سمت مسافر دوم حرکت می‌نماید و پس از سوار کردن وی به سمت مقصدهایی که تعیین شده می‌رود. مسافران به ترتیبی که اپلیکیشن پیشنهاد می‌دهد به مقصد رسانده می‌شوند.

اگر مسافر دوم وجود نداشت، هزینه سفر چقدر خواهد بود؟

در سرویس تپ سی لاین مسافران 30 درصد کاهش خود را خواهند داشت و اگر مسافر دوم پیدا نشود، سفیر شما را با همان هزینه لاین، یعنی 30 درصد کمتر به مقصد می‌رساند. تفاوت بین کرایه‌ی تپ‌سی کلاسیک و لاین از طرف شرکت به سفیر پرداخت می‌شود تا سفیر متضرر نگردد.

یعنی اگر سرویس لاین با یک مسافر انجام شود سفیر کرایه سرویس کلاسیک را دریافت می‌کند ولی مسافر همچنان 30 درصد کمتر می‌پردازد.

سرویس لاین اشتراکی تپ سی

افرادی که شرایط زیر را دارند بهتر است از سرویس تپ سی لاین استفاده نکنند

  • مسافری که بیش از یک همراه دارد
  • مسافری که سفر اختصاصی می‌خواهد
  • مسافری که در طول سفر مقصدش را تغییر می‌دهد
  • مسافری که دو مقصد دارد
  • مسافری که در طول مسیر توقف دارد
  • مسافری که سرعت برای وی در اولویت است

کاربرد مقصد دوم و زمان انتظار در تپ سی لاین چیست ؟

دو گزینه مقصد دوم یا زمان انتظار که انتخاب آنها به معنی معطل شدن مسافر دوم است، در سرویس لاین غیرفعال هستند. افرادی که مایل به انتخاب این گزینه‌ها هستند باید از سرویس کلاسیک استفاده کنند.

منظور از فقط 4 دقیقه انتظار در تپ سی لاین چیست ؟

مسافری که درخواست تپ سی لاین داشته فقط 4 دقیقه زمان دارد سوار خودرو شود. از زمانی که عبارت تپ‌سی رسید بر روی اپلیکیشن مسافر نشان داده می‌شود، مسافر فقط 4 دقیقه زمان دارد تا سوار خودرو شود.

اگر مسافری نتواند به موقع در محل درخواست خودرو حاضر شود، طبق ضوابط تپ‌سی، سفر وی لغو می‌شود و سفیر برای سوار کردن مسافر دوم حرکت می‌کند. قانون فقط 4 دقیقه انتظار برای احترام به حقوق مسافر دوم وضع شده تا تاخیر یک مسافر سبب به تاخیر افتادن خدمت‌رسانی به مسافر دیگر نشود.

اولویت سوار و پیاده شدن مسافران در سرویس لاین تپ سی

در سرویس لاین مسافری که ابتدا درخواست خودرو داده سوار خواهد شد. اما برای پیاده شدن اولویت توسط اپلیکیشن و براساس بهینه‌ترین زمان سفر تعیین می‌شود. بنابراین، برای پیاده کردن مسافران، سفیر هیچ دخل و تصرفی نداشته و سیستم به طور هوشمند به سفیر اعلام می‌نماید که چه کسی را اول پیاده کند.

سرویس لاین تپ سی

تعداد مسافران مجاز در سرویس لاین

تعداد مجاز مسافر برای هر درخواست دو نفر و در مجموع سه نفر در هر سفر است. یعنی اگر مسافر اول یک همراه داشته باشد، مسافر دوم حتما یک نفر خواهد بود. اگر مسافر اول همراه نداشته باشد مسافر دوم می‌تواند یک همراه داشته باشد.

هزینه سرویس لاین چگونه پرداخت می‌شود؟

پرداخت کرایه در سرویس لاین مانند سرویس کلاسیک به دو صورت نقدی و اعتباری ممکن است. مسافرانی که به صورت نقدی کرایه خود را پرداخت می کنند فقط مبلغی را که روی اپلیکیشن خود می‌بییند، پرداخت خواهند کرد.

اگر در سرویس لاین، مسافر دوم پیدا نشود تپ‌سی با پرداخت مابه التفاوت آن جلوی کاهش درآمد سفیر را می‌گیرد. پس اگر مسافر دوم هم وجود نداشته باشد نیازی به پرداخت کل هزینه توسط مسافر اول نیست و سفیر نیز مجاز به درخواست مبلغ بیشتر نخواهد بود.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: tap30

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر