;
coinex

رتبه اول منطقه در حوزه فضایی متعلق به ایران است

به گفته رییس سازمان فضایی، ایران رتبه اول منطقه در حوزه فضایی را دارد. ایران در این مدت در این زمینه پیشرفت‌هایی بسیار داشته است.

به گزارش تکراتو، ایران در سال 2016 در مهندسی فضا رتبه 14 دنیا را داشت که در سال 2017 سه پله افزایش رتبه پیدا کرده و به رتبه 11 در دنیا رسیده است. مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران در این مورد سخن گفت.

بهبود رتبه ایران در حوزه فضایی در منطقه

براری علاوه پرداختن به موضوع بهبود رتبه ایران در حوزه فضایی ، از پایان مراحل ساخت و آماده سازی ماهواره پیام امیرکبیر خبر داد و گفت که این ماهواره سنجشی و با قدرت تفکیک مکانی 40 متر است که تست‌های آن با موفقیت انجام شده و طی هفته‌های آینده برای عملیات پرتابگر تحویل می‌شود.

وی کاربرد ماهواره پیام امیرکبیر را برای پایش زمین‌های کشاورزی و تعیین میزان تشعشعات فضایی عنوان کرد و افزود که ایران رتبه اول منطقه در حوزه فضایی به حساب می‌آید.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروزه فضا یک فرصت و دغدغه برای کسب ثروت است، اظهار کرد که اقتصاد فضا به عنوان اقتصاد نوظهور مطرح است بطوریکه در ده سال گذشته بیش از 139 درصد رشد داشته که متوسط رشد آن نسبت به متوسط اقتصاد جهان 6 و نیم برابر بیشتر بوده و تا 20 سال آینده این رشد ادامه دارد.

براری با اشاره به اینکه سال 2017 سهم اقتصاد فصا در دنیا 345 میلیارد دلار بوده که 76 درصد آن توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، تصریح کرد که با تاکید وزیر ارتباطات، سازمان فضایی ارایه پروانه به اپراتورهای خصوصی ماهواره های مخابراتی را فراهم کرده و علاوه بر آن موضوع تدوین پروانه به اپراتورهای خصوصی ماهواره ای سنجشی نیز هم اکنون در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال بررسی است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: ict

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر