;
coinex

تعداد میلیاردرهای جهان رو به افزایش است ؛ چین مالک بیشترین ابر ثروتمند دنیا

تعداد میلیاردرهای جهان در حال افزایش است. با توجه به آماری که بانک سوئیسی UBS در این باره منتشر کرده است، چین در راس بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان قرار دارد.

ثروتمندان جهان در حال افزایش دارایی های خود هستند، اما نه تنها دارایی‌های آنان بیشتر می‌شود، بلکه بر تعداد آنها در جهان نیز اضافه شده است. سال گذشته فوربز تعداد میلیاردرهای جهان را با ذکر نام منتشر کرد.

تعداد ثروتمندان جهان با سرمایه‌ای بیش از یک میلیارد دلار در سال 2017 مجموعا 2043 نفر بوده است که نسبت به سال 2016 رشدی تقریبی 12 درصدی را شاهد بوده است و امسال باز هم بر تعداد ابر ثروتمندان جهان اضافه شد.

تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2018

به تازگی شرکت مشاورتی PwC در یک کار تحقیقاتی به همراه بانک UBS سوئیس، آماری را درباره تعداد میلیاردرهای دنیا منتشر کرده‌اند. بر اساس این آمار، شمار ابر ثروتمندان جهان رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: افزایش سود سهام آماون، جف بزوس را به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرد

در این تحقیق آمده است که در سال 2018 میلادی، 2 هزار و 158 مرد و زن در سراسر دنیا سرمایه‌ خود را به بیش از یک میلیارد دلار رسانده‌اند. بر اساس این آمار، در واقع هر یک از این میلیاردرها به طور متوسط 4 میلیارد و 100 میلیون یورو در اختیار دارند.

چین بیشترین ثروتمند دنیا را در اختیار دارد

دویچه وله آلمان می‌نویسد که ثروتمندتر شدن چینی‌ها همچنان ادامه دارد. تعداد سرمایه داران چینی در سال 2017 نسبت به سال قبل از آن، 39 درصد رشد داشته و ثروت آنان به 1.12 هزار میلیارد دلار رسیده است. چنین ثروتی در سطح جهانی نیز منحصر به فرد است.

بر اساس تحقیقات جدید، چینی ها با داشتن 373 نفر از میلیاردرهای جهان بیشترین سهم ثروتمندان دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. آمار ثروتمندان میلیاردر چینی در سال 2016 بر اساس آمار منتشر شده، 318 نفر بوده است، اما این تنها رکورد چینی‌ها محسوب نمی‌شود. این کشور علاوه بر این در راس جوانترین ثروتمندان دنیا نیز قرار می‌گیرد.

فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2018

در هر صورت افزایش تعداد ثروتمندان میلیاردی جهان اگر چه برای این افراد می‌تواند خبر خوشحال کننده‌‌ای باشد، اما حاوی یک نکته تلخ است و آن بیشتر شدن فاصله طبقاتی در جهان است.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر