;
coinex

تلاش برای تولید گوگل مپ ایرانی ؛ اپلیکیشن بومی جایگزینی مناسب

رئیس سازمان نقشه برداری کل کشور خبر از ساخت گوگل مپ ایرانی داد. به گفته وی چند استارت آپ ایرانی هم اکنون مقدمات کار را شروع کردند.

به گزارش تکراتو، احتمالا ظرف یکی دوسال آینده گوگل مپ ایرانی در  دسترس قرار گیرد. محسن شفیعی بیان نمود که تاکنون از مناطق وسیعی از کشور عکس برداری شده است و سازمان نقشه برداری، یک سازمان حاکمیتی است که با تولید داده‎های مکان محور و نقشه‎های آبی، زمینی و هوایی، می‎تواند زمینه را برای تولید نسخه‌ی ایرانی و جایگزین گوگل مپ فراهم کند.

تولید گوگل مپ ایرانی

شفیعی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد گوگل مپ ایرانی اضافه کرد که بیش از 80 درصد برنامه‎ها و شبکه‌های مجازی اینترنتی، براساس داده‎های مکانی کار می‌کنند که این امر، لزوم ایجاد بستری بومی برای تولید داده های مکانی را دوچندان کرده است. رئیس سازمان نقشه برداری کل کشور به بیان وجوه اهمیت تولید نسخه‌ی بومی این برنامه‌ها نیز اشاره نمود.

شرکت‌هایی که داده‌های مکانی آنها در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد، هر زمانی که بخواهند می‌توانند از گذاشتن این اطلاعات در  اختیار این سازمان خودداری کنند.

شفیعی اعلام نمود که چند استارت آپ ایرانی مقدمات کار را برای تولید اپلیکیشن جامع نقشه خوانی یا همان گوگل مپ بومی شروع کرده‌اند و احتمالا ظرف یکی دوسال آینده این اپلیکیشن قابل استفاده باشد.

شفیعی با بیان اینکه در گذشته نقشه‌های شمال کشور و دریای خزر را روسی‌ها و نقشه‌ی خلیج فارس را انگلیسی‌ها تولید می‌کردند، اظهار کرد که پس از 50 سال و برای نخستین بار نقشه‌های دریایی خلیج فارس با همین نام، توسط این سازمان با استانداردهای بین‌المللی، تولید و در سطح جهانی منتشر شده است.

وی در خصوص اهمیت داده‎های مکانی در امنیت کشور و امکان دسترسی کشورهای دیگر به این داده‎های جغرافیایی و مکانی تصریح کرد که در حال حاضر برای کشور، این دسترسی‌ها دوسویه است و باید با دقتی زیر یک متر بتوان از هرجایی داده‌های ماهواره‌ای مکانی داشت.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر