coinex
راهنمای خرید تکراتو

روشی جدید برای تولید سلول های مصنوعی با هدف پایش محیط داخلی بدن

محققان MIT موفق به ابداع روشی برای ساخت سلول های مصنوعی شدند. هدف از این ابداع پایش بهتر محیط داخلی بدن اعلام شده است.

به گزارش تکراتو، سلول های مصنوعی MIT که syncells  نام دارند با هدف پایش عوامل بیماری زا در جریان خون توسعه یافته‌اند. این سلول‌ها در واقع ربات‌های ریزی هستند که درون آنها، انواع ابزارهای مورد نیاز برای ثبت داده تعبیه شده است.

استفاده از سلول های مصنوعی برای پایش محیط داخلی بدن

به گفته محققان MIT، کلید اصلی تولید سلول‌های مصنوعی در مهار خاصیت طبیعی برخی مواد در ترک برداشتن است. به طوری که در روش جدید تحت عنوان سوراخ کردن خودکار، خطوط ترک خوردگی ماده اصلی طوری هدایت می‌شوند تا در نقاط برخورد، قطعات کوچک مورد نظر شامل مدارهای الکترونیکی و ابزار ثبت داده از ماده زمینه جدا شوند.

در فرآیند سوراخ کردن خودکار، دانشمندان از گرافین به عنوان لایه خارجی ربات‌ها و ماده زمینه بهره برده‌اند. طی این فرآیند، ابتدا لایه‌ای از گرافین در زمینه کار قرار گرفته و نقطه‌های ریز پلیمری روی آن پخش شده‌اند. سپس یک پرینتر مخصوص آزمایشگاهی قطعات الکترونیکی را در نقاط پلیمری تزریق کرده و نهایتاً، لایه دیگری از گرافین سطح نقطه‌ها را پوشانده است.

پس از قرارگیری لایه دوم گرافین روی نقطه‌های پلیمری، گوشه‌های تیزی اطراف آنها پدیدار می‌شود که نیروی وارده و ترک‌ها را هدایت کرده و در نهایت سلول‌های مصنوعی کروی را بر جای می‌گذارند.

این تیم امیدوار است این روش جدید در آینده به عنوان ابزاری استاندارد برای انجام تحقیقات و تولید محصولات در ابعاد میکرو و نانو مورد استفاده قرار گیرد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Slash Gear

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر