;
coinex

پیش بینی افزایش قیمت خودروها از 60 تا 80 درصد

زمزمه‌های افزایش قیمت خودروها جدی است. رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران خبر از افزایش قیمت 60 تا 80 درصدی خودرو داده است.

به گزارش تکراتو، پیش بینی می‌شود که در آینده خودروسازان قیمت محصولات خود را بین ۶۰ تا ۸۰ درصد افزایش دهند. رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران درباره وضعیت قیمت خودرو سخن گفت و اعلام نمود که قیمت خودروهای ایرانی در کارخانه و کف بازار متفاوت است.

افزایش قیمت خودروها تا 80 درصد

کاری که قرار است در این مورد انجام شود، گران کردن خودروها از محل درب کارخانه است. از این طریق قیمت این محصولات با قیمت کف بازار همسان شده و باعث می‌شود واسطه بازی یا دلالی کاهش یابد.

محمدرضا نجفی‌منش افزود که با افزایش قیمت خودروهای داخلی از محل درب کارخانه قیمت این محصولات در بازار آزاد کاهش خواهد یافت. به عبارت دیگر قیمت خودروهای ایرانی در بازار آزاد به اندازه کافی رشد قیمت را تجربه کرده و بنابراین افزایش قیمت کارخانه به بازار آزاد تاثیر نخواهد گذاشت.

او در پاسخ به این سوال که قیمت خودروهای ایرانی چند درصد افزایش خواهد یافت، اعلام کرد که در این بازه زمانی خودروسازان زیان‌ دیده‌اند. وی ادامه داد که نه قیمت خودروهای 22 میلیون تومانی صحیح است و نه قیمت خودروهایی که به 40 میلیون تومان رسیده‌اند؛

بنابراین در آینده پیش‌بینی می‌شود خودروسازان داخلی قیمت محصولات خود را بین 60 تا 80 درصد افزایش دهند. نجفی‌منش با ابراز امیدواری به مصرف‌کنندگان خودرو گفت که با افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای قرار است محصولات دو خودروساز بزرگ کشور پنج درصد زیر قیمت بازار آزاد به خریداران عرضه گردد.

 

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: asrekhodro

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر