;
coinex

بررسی تاثیر بیت کوین بر آب و هوای کره زمین

تاثیر بیت کوین بر آب و هوای کره زمین در حال بررسی است. دانشمندان ادعا کرده‌اند که استخراج ارزهای مجازی باعث گرم شدن کره زمین می‌شود.

به گزارش تکراتو، چون استخراج ارز الکترونیکی، به انرژی الکتریسیته نیاز دارد، می‌تواند باعث گرم شدن کره زمین شود. گفته شده که فراگیر شدن بیت کوین، در نهایت منجر به گرم شدن کره زمین خواهد شد.

تاثیر بیت کوین بر آب و هوای کره زمین

در تحقیقات محققان دانشگاه هاوایی که در ژورنال معتبر Nature منتشر شده، روند رو به رشد استفاده از بیت کوین تا سال 2048 بررسی شده و اعلام گشته که این اقدام می‌تواند به تنهایی دمای کره زمین را تا 2 درجه سانتیگراد افزایش دهد.

این مقاله یکی از جدیدترین پژوهش‌ها در مورد تاثیر بیت کوین بر آب و هوای کره زمین است. پیش از این هم برخی تحقیقات به مصرف بالای انرژی  برای استخراج بیت کوین اشاره کرده و از برابری الکتریسیته لازم برای هر تراکنش بیت کوین، با مصرف برق هفتگی در یک منزل مسکونی خبر داده بودند.

البته بیت کوین تنها ارز مجازی نیست که مصرف الکتریسیته را افزایش می‌دهد بلکه استفاده هکرها از سیستم قربانیان برای استخراج پول رمزپایه مونرو نیز مصرف انرژی را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

همچنین علاوه بر انرژی زیادی که هنگام استخراج ارز مجازی توسط کامپیوتر مصرف می‌شود، انرژی لازم برای انجام تراکنش‌ها را هم باید در نظر گرفت که برای بیت کوین مقدار قابل توجهی است.

در این بین نکته مهمی که دانشمندان در مورد آن هشدار داده‌اند، فراگیر شدن بیت کوین به عنوان یک پول رایج در میان جوامع است؛ چرا که در حال حاضر، انرژی صرف شده برای استخراج و استفاده از این ارز در مقیاس جهانی چندان زیاد نیست اما در صورت رشد آن مانند سایر فناوری‌ها، آلودگی حاصل منجر به افزایش 2 درجه‌ای دمای کره زمین تا سال 2048 میلادی خواهد شد و این افزایش 2 درجه‌ای دمای زمین برای بروز تغییرات اقلیمی اساسی و وقوع بحران‌های زیست محیطی جبران ناپذیر کافی است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: Cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر