;
coinex

آیا تحریم اینترنت ایران یک تهدید جدی است؟

به گفته معاون وزیر ارتباطات تحریم اینترنت ایران جدی نیست اما بهتر است گسترش زیرساخت‌های اتصالی به جهان، در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش تکراتو، امیر ناظمی در صفحه توئیتر خود نوشته است که تحریم اینترنت ایران خطر جدی برای ایران ندارد. وی بیان نمود که اگر امروز اندکی در این زمینه هزینه شود، فردا سخن گفتن از تحریم ایران، در عمل تهدید سایر کشورها خواهد بود.


بیشتر بخوانید: تحریم اینترنت ایران از سوی آمریکا چگونه انجام خواهد شد؟


آیا تحریم اینترنت ایران جدی است؟

ناظمی در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد تحریم اینترنت ایران تاکید نمود که تحلیل اشتباه دقیقا از جایی شروع می‌شود که فکر شود اگر اینترانت ملی وجود داشته باشد، آنگاه ایران در برابر تحریم‌ها پایدارتر خواهد بود که این استدلال یک اشتباه خطرناک است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به ۵ سناریو از تحریم اینترنت، گفت که تحریم مالی شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت، تحریم دامنه‌های آی آر، تحریم دامنه‌های مالک ایرانی، دستکاری در جریان آدرس دهی،DNS  و روتینگ و تحریم وب سرویس‌ها می‌تواند از جمله سناریوهای تحریم باشد.


بیشتر بخوانید: قطعی اینترنت ایران به دنبال تحریم های آمریکا؛ آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟


وی ادامه داد که پایداری در برابر تحریم‌ها زمانی امکان پذیر است که میزان داده ورودی و خروجی همزمان افزایش یابد. ناظمی همچنین بیان نمود که هرچه کشوری خود را از جامعه جهانی مجزا و دور کند، آسیب پذیری آن کشور بیشتر خواهد بود.

در تمامی روزهایی که مردم از گرانی‌ها در هراس بودند، کمتر خبری، دغدغه اینترنت را به عنوان یک کالای اساسی در هزاره جدید مطرح کرد. نباید فراموش کرد که اینترنت کالای اساسی دنیای امروز است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر