;
coinex

نقض حریم خصوصی کاربران توسط اسنپ ؛ شایعه یا واقعیت ؟

شایعه نقض حریم خصوصی کاربران توسط اسنپ خبرساز شد. در این چند روز واکنش‌ها و اعتراضات بسیاری نسبت به این موضوع مصورت گرفته است.

به گزارش تکراتو، جریان نقض حریم خصوصی کاربران توسط اسنپ از انتشار عکسی شروع شد که راننده اسنپ را از نصب و همکاری با سایر شرکت‌های حمل و نقل آنلاین منع می‌کرد. این موضوع به گفته منتقدان نشان‌دهنده دسترسی این اپلیکیشن به برنامه‌های نصب شده روی گوشی کاربران و از مصادیق نقض حریم شخصی رانندگان و مسافران است. اما آیا واقعا چنین چیزی واقعیت دارد؟

نقض حریم خصوصی کاربران توسط اسنپ

اسنپ این موضوع را شایعه خوانده و در نامه‌ای صراحتا اعلام کرده که به هیچ عنوان اپلیکیشن‌های روی تلفن همراه مسافرانش را رصد نمی‌کند و در مورد کاربران راننده نیز همانطور که پیشتر اعلام کرده بود با اطلاع قبلی خود شخص، تعدادی اپلیکیشن‌ خاص مورد مشاهده قرار می‌گیرد.

اسنپ توضیح داده که سیستم‌عامل‌های تلفن همراه امکان رویت نام‌ اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی‌های هوشمند را برای همه‌ اپلیکیشن‌‌ها فراهم کرده‌ و استفاده اسنپ هم از این امکان در تلفن همراه رانندگان به معنای دسترسی به محتوای اپلیکیشن‌ها و اطلاعات شخصی آنها در تلفن‌شان نیست.

در بخش دیگری از این نامه آمده است که این سامانه حمل و نقل هوشمند برای آنکه حق انتخاب را در این رابطه به خود رانندگان واگذار کند، پیش از آغاز فعالیت‌شان، قوانین و شرایط ثبت‌نام را به آنها یادآور می‌شود و افراد با امضای قرارداد در واقع شرایط فعالیت در این سامانه را می‌پذیرند:

محدودیت دسترسی رانندگان سایر سامانه‌های هوشمند برای حضور در ناوگان اسنپ پیش از این در شورای رقابت، به عنوان مرجع ذیصلاح در بررسی رفتارهای ضدرقابتی، بازنگری و رأی بر عدم ایجاد انحصار داده شده است. این رأی به جلسه‌ تجدیدنظر رفته و نظر مجدد اعضای شورا، متشکل از صاحب‌نظران اقتصادی و حقوقی، همچنان مشابه بوده است. بنابراین طبق نظر بالاترین مرجع تصمیم‌گیرنده در این رابطه، رفتار اسنپ به هیچ‌عنوان انحصارطلبانه و ضدرقابتی نیست.

از پاسخ اسنپ مشخص است، کلیه رانندگان این سرویس حمل و نقلی در هنگام شروع به همکاری با این سامانه به تمامی قوانین آشنا هستند و پس از قبول آنها وارد این ناوگان هوشمند شده‌اند. قوانینی که اسنپ امیدوار است با توضیح در مورد آنها ابهامات به وجود آمده برای کاربران را از بین برده باشد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: fasleqtesad

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام، لطفا بگید چطوری میتونم اکانت خودم رو از اپلیکیشن اسنپ(تاکسی) حذف کنم، من میخوام دیلیت اکانت کنم اما نمیدونم چطور لطفا راهنمایی کنید.با سپاس
    اگر میشه از طریق جیمیل بگید.

    پاسخ