;
coinex

حسین فلاح جوشقانی: قطع اینترنت از نظر فنی غیر ممکن است!

قطع اینترنت از نظر فنی غیرممکن است. این گفته حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

به گزارش تکراتو، جوشقانی اعلام کرده که قطع اینترنت از نظر فنی غیرممکن است. به گفته وی در حوزه‌هایی چون نامه‌های دامنه و بانک‌ها که احتمال ایجاد محدودیت به دلیل تحریم‌ها وجود دارد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و حتی مانورهایی نیز انجام شده است.

بررسی قطع اینترنت از نظر فنی

حسین فلاح جوشقانی درباره اعمال تحریم‌های آمریکا در حوزه اینترنت گفت که اینترنت یک شبکه گسترده جهانی است و همچون تار عنکبوت در همه دنیا تنیده شده است و این‌طور نیست که بتوان آن را از طریق نقطه‌ای قطع کرد.

وی با بیان اینکه از نظر فنی قطعی اینترنت غیرممکن است، افزود که به دلیل اعمال تحریم‌ها ممکن است مشکلاتی در دسترسی ایرانیان به برخی سایت‌ها و خدمات ایجاد شود اما قطعی اینترنت وجود ندارد و مردم نیز نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات اثر تحریم ها را معطوف به حوزه تامین تجهیزات توسعه‌ای اپراتورها و حتی مبادلات مالی با وندورهای خارجی دانست و اظهار کرد که تحریم‌ها باعث می‌شود تا اپراتورها در تامین تجهیزات توسعه‌ای خود با مشکلاتی مواجه شوند که از این بابت نیز هماهنگی‌ها با بانک مرکزی در مورد اختصاص ارز مورد نیاز اپراتورها برای تامین تجهیزات انجام شده و تا حدود زیادی مشکل برطرف شده است.

استفاده از شبکه ملی اطلاعات در زمان بحران

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات نگرانی ناشی از تهدیدها و تحریم‌ها را کاسته است، خاطرنشان کرد که شبکه ملی اطلاعات براساس سیاست‌گذاری‌های شورای عالی فضای مجازی دارای سه لایه زیرساخت، خدمات و محتواست که لایه زیرساخت و شبکه که متولی اصلی آن وزارت ارتباطات محسوب می‌شود تا حدود بسیار زیادی پیاده‌سازی شده و جاهایی که نیاز به اقدامات تکمیلی دارد در حال انجام است.

وی لایه بعدی را لایه خدمات نامید و ادامه داد که لایه سوم مربوط به محتوای ملی و مناسب برای مردم است. در لایه‌های دیگر متولی، وزارت ارتباطات نیست و دستگاه‌های دیگر مانند وزارت ارشاد و صداوسیما مسوولیت دارند که زمینه‌های مناسبی برای توسعه محتوا در کشور ایجاد کنند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر