;
coinex

افزایش قیمت بسته های اینترنت موبایل ؛ بالا رفتن 8 تا 18 درصدی بهای اینترنت

افزایش قیمت بسته های اینترنت موبایل بر اساس تعرفه گذاری کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انجام شده است. اپراتورهای موبایل از 8 تا 18 درصد قیمت بسته های اینترنت را افزایش داده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به نارضایتی کاربران از تعرفه جدید اینترنت، نتایج بررسی ها درباره افزایش نرخ بسته های اینترنت توسط اپراتورهای موبایل را اعلام کرد.

افزایش قیمت بسته های اینترنت موبایل از 8 تا 18 درصد

حسین فلاح جوشقانی درباره افزایش قیمت بسته های اینترنت موبایل می‌گوید که بر اساس بررسی های انجام شده، شاهد افزایش نرخ 8 تا 18 درصدی بسته های اینترنت هستیم که البته این افزایش بها در چارچوب مصوبات کمیسیون مقررات ارتباطات بوده و از سوی اپراتورها نیز در این زمینه اطلاع رسانی کاملی صورت گرفته است.

فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در مصاحبه‌ای با مهر به این موضوع اشاره کرد:

در افزایش قیمت بسته های اینترنت تلفن همراه سقف و کف تعرفه گذاری کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رعایت شده و ما در این زمینه، توضیحات لازم را به این کمیسیون که به ریاست وزیر ارتباطات مدیریت می‌شود، گزارش داده‌ایم.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌ های خود به این موضوع اشاره کرد که برای مدیریت بهتر اپراتورهای موبایل جهت قیمت گذاری بسته های اینترنت با انها مذاکراتی صورت گرفته است، اما آنچه مسلم است، این افزایش قیمت ها در چاچوب مصوبات تعیین شده، انجام گرفته است.

به نظر می‌رسد که اپراتورها مایلند تا کاربران را بیشتر به سمت استفاده از بسته های بلند مدت اینترنت سوق دهند. جوشقانی در همین رابطه می‌گوید:

افزایش نرخ بسته های اینترنت موبایل بیشتر در بسته های کوتاه مدت دیده می شود و در بسته های بلندمدت اینترنت این افزایش قیمت کمتر رخ داده است.

معاون وزیر ارتباطات درباره مدل قیمت گذاری بسته های اینترنت که به تشویق کاربران به استفاده از اینترنت شبانه منجر شده است، گفت: “این موضوع را نیز پیگیری کردیم و به اپراتورها نیز نتایج آن را اعلام کردیم و آنها هم به مرور در حال حذف برخی بسته های شبانه هستند.

البته او به این موضوع نیز اشاره کرد که چنین مدلی در اکثر اپراتورهای دنیا دیده می‌شود. این مدل نیز یک روش جذب مشتری است و معمولا بسته های اینترنت شبانه با تخفیف به کاربران ارائه می‌شود. با این شیوه بسیاری از نیازهای کاربران برای دسترسی به اطلاعات و دانلود فایل، می‌تواند بدون نیاز به بیدار ماندن هم انجام شود.

در هر صورت بنا به گفته های معاون وزیر ارتباطات، بالا رفتن قیمت بسته های اینترنت موبایل با هماهنگی نهادهای مربوطه و بر اساس قوانین مصوب انجام گرفته است، اما باید دید که این افزایش بها چه تاثیری بر استفاده کاربران از بسته های اینترنت تلفن همراه خواهد گذاشت.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر