;
coinex

خودروسازان و قطعه‌سازان تسهیلات یک میلیارد دلاری دریافت می‌کنند

قرار است خودروسازان و قطعه سازان کشور تسهیلات یک میلیارد دلاری دریافت کنند. این تسهیلات از درآمدهای نفتی به این گروه تعلق خواهد گرفت.

به گزارش تکراتو، احمد نعمت بخش در مورد توافق اخیر صورت گرفته برای تامین مالی صنعت خودرو، اظهار کرد که به تازگی توافقنامه‌ای بین نمایندگان وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی منعقد شده و قرار است تسهیلات یک میلیارد دلاری از درآمدهای نفتی به صنعت خودرو و قطعه تعلق گیرد.


بیشتر بخوانید: ممنوعیت واردات خودرو به کشور تا پایان سال ۹۷ لغو می‌شود


ارائه تسهیلات یک میلیارد دلاری به صنعت قطعه و خودرو

به گفته نعمت بخش، طبق این توافقنامه، تسهیلات یک میلیارد دلاری که مورد نیاز قطعه سازان و خودروسازان است برای واردات مواد اولیه از محل مطالبات شرکت ملی نفت در اروپا با نرخ مبادله‌ای اختصاص خواهد یافت. نعمت بخش بیان نمود که با اجرایی شدن این توافقنامه ثبت سفارش واردات قطعات و مواد اولیه تولید خودرو در اتاق مبادلات ارزی صورت می‌گیرد.

نعمت بخش در پایان تصریح کرد که پس از آن با معرفی بانک عامل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گشایش اعتبار برای واردات مواد اولیه صورت خواهد گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: asrekhodro

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر