;
coinex

دلایل جایگزینی پراید به جای ساندرو چیست؟

پراید جایگزین ساندرو شد. دیروز بود که شرکت سایپا اعلام کرد که متقاضیان محصولات رنو یا باید انصراف دهند و یا اینکه از جایگزین‌‎های این محصولات استفاده کنند.

به گزارش تکراتو، مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده که با توجه به افزایش 2 تا 3 برابری نرخ ارز و همچنین عرضه محصولات این شرکت با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده، سرمایه در گردش این گروه خودروسازی دچار چالش جدی شده است. وی همچنین در مورد دلایل جایگزینی پراید به جای ساندرو را توضیح داد.


بیشتر بخوانید: کدام خودروها جایگزین محصولات رنو در شرکت سایپا خواهند بود؟


به گفته محمدرضا سروش به دلیل خروج شرکت رنو از کشور یکسری تعهدات مازاد باقی مانده که باید این تعهدات به نحوی پاسخ داده شود. وی افزود که گزینه‌های مختلفی برای مشتریان پیش‌بینی شده که بخشی با پوشش خودروهای موجود که قابل ارائه است، پیشنهاد شده و با توجه به محدودیتی که خارج از اراده شرکت بوده و برای کشور ایجاد شده باید به نحوی به تعهدات مازاد بر موجودی CKD پاسخ داده شود.

پراید جایگزین ساندرو شد

سروش بیان کرد که این موضوع به دلیل خلف وعده و تخلف شرکت رنو اتفاق افتاده و از مردم عذرخواهی کرد و گفت که درصدد جایگزین کردن راه‌هایی برای پاسخگویی به درخواست‌های مشتریان هستند.

در این مراسم در مورد نحوه پاسخگویی سایپا به تعهداتش سوال شد و مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سؤال بیان نمود که پیش‌فروش‌های جدید عمدتاً بر اساس محصولاتی هستند که قابل ارائه به مشتریان باشند و امکان تولید آنها در کشور وجود داشته باشد.

وی همچنین در مورد اینکه 30 درصد قطعات بعضی خودروها خارجی هستند اعلام کرد که در تلاشند تا محصولات بیشتری داخلی سازی شوند. وی اعلام کرد که هم اکنون چیزی حدود 30 هزار دستگاه وجود دارند که توانایی تامین قطعات آنها را ندارند. سروش اظهار داشت که در محیط حقوقی تغییراتی ایجاد شده که باید خود را با آن تطبیق داد و البته این تغییرات در نحوه تأمین و قیمت تأمین مؤثر هستند.

مدیرعامل سایپا در ادامه در مورد پیش‌فروش‌ها اظهار کرد که پیش‌فروش‌ها عمدتاً بر اساس مراجع ذیصلاح دولتی انجام شده و محصولاتی که توان عرضه آن را دارند به مشتریان ارائه می‌کنند.

وجود مشکل جدی در سرمایه در گردش سایپا

سروش در ادامه‌ی صحبت‌هایش در مورد اینکه چرا پراید جایگزین ساندرو شده است اظهار کرد که قیمت‌های تمام‌شده محصولات سایپا عمدتاً بالاتر از قیمت فروش محصولات است. به گفته وی در این شرایط شرکت سایپا از جهت سرمایه در گردش و با توجه به اینکه نرخ ارز بین 2 تا 3 برابر افزایش یافته و همچنین با توجه به اینکه نرخ فروش کمتر از نرخ تمام‌شده محصولات است، دچار چالش جدی شده است.

به گفته وی وقتی سرمایه در گردش در مجموعه شرکت‌ها کاهش می‌یابد طبیعتاً در فعالیت‌های جاری در حوزه تولید اثر دارد و این موضوع در حوزه تأمین برای قطعه‌سازان نیز تأثیرگذار است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر