;
coinex

اقدامات ایران برای مقابله با تحریم ها ؛ آیا ارز دیجیتال پاسخگوست؟

استفاده از ارز دیجیتالی یکی از اقدامات ایران برای مقابله با تحریم ها است. ایران تصمیم دارد تا با استفاده از پول مجازی تحریم‌ها را دور بزند.

به گزارش تکراتو، ایران تا راه اندازی اولین ارز دیجیتالی مخصوص به خود یک قدم فاصله دارد. این ارز که فعلا نامی برای آن انتخاب نشده است به پشتیبانی ریال ایران منتظر است تا توسط بانک مرکزی به صورت نهایی تصویب شود.

اقدامات ایران برای مقابله با تحریم ها

سید ابوطالب نجفی، رئیس شرکت طراح و منتشر کننده این ارز دیجیتالی، آن را از جمله اقدامات ایران برای مقابله با تحریم ها دانست و بیان کرد که این ارز به زودی راه اندازی می‌شود. اولین مرحله شامل ارائه زیرساخت بانکداری بلاکچین (زنجیره بلوک ها) به بانک‌های اقتصادی ایران است تا بتوانند از آن در معاملات و واریزهای بانکی استفاده کنند.

ولی برخلاف بیتکوین که قابل کنترل نیست، ارز دیجیتال ایران به شدت توسط دولت کنترل خواهد شد. شرکت پشت این ارز مجازی، وابسته به بانک مرکزی ایران است و تحت نظارت دولت فعالیت می‌کند.

بنابراین می‌توان راه اندازی ارز دیجیتالی برای مقابله با تحریم‌ها را از جمله اقدامات ایران برای مقابله با تحریم ها دانست. اکنون باید دید این اقدام تا چه حد می‌تواند از مشکلات پیش رو بکاهد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: tasnimnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر