;
coinex

مشخصات اگزینوس 9820 رسما منتشر شد ؛ پردازنده 8 نانومتری با ضبط ویدیوی 8K

مشخصات اگزینوس 9820 با رونمایی سامسونگ از این پردازنده رسما منتشر شد. این پردازنده 8 نانومتری قادر است تا ویدیوهایی با کیفیت 8K را ضبط کند. 

پردازنده های اگزینوس سامسونگ قدرت بیشتر گوشی‌های هوشمند این کمپانی کره‌ای از جمله گوشی های سری گلکسی S یا گلکسی نوت را تامین می‌کنند. سامسونگ قدرت این تراشه ها را در چند سال اخیر افزایش داده است.

اگزینوس 9810 که به گوشی‌های گلکسی اس 9 و نوت 9 قدرت می‌دهد، هیچ مشکلی باقی نگذاشتند، اما افزایش رقابت با اپل، هایسیلیکون هواوی و کوالکام باعث شده تا سامسونگ در این راه قدم های موثرتری بردارد.

به همین دلیل سامسونگ پردازنده اگزینوس 9820 خود را معرفی کرد. پردازنده ای که در قدرتمندترین گوشی های هوشمند 2019 مانند گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 قدرتنمایی خواهند کرد.

مشخصات اگزینوس 9820

چیپست Exynos 9820 با پردازنده اسنپدراگون 8150 کوالکام و کایرین 980 هواوی رقابت خواهد کرد، بنابراین برای بهبود خود نیاز به پیشرفت های چشمگیری دارد.

یکی از بزرگترین پیشرفت های پردازنده جدید سامسونگ علاوه بر بهبودهایی که نسبت به نسل قبلی خود داشته است، وجود واحد پردازش عصبی (NPU) برای انجام وظایف مربوط به هوش مصنوعی در گوشی‌های جدید سامسونگ است.


بیشتر بخوانید: گلکسی اس 10 سامسونگ، هوشمندترین موبایل جهان می‌شود


بنا به گفته سامسونگ، وجود یک واحد پردازش عصبی در مشخصات چیپست اگزینوس 9820 باعث می‌شود تا این پردازنده در انجام وظایف مربوط به AI چیزی بیش از 7 برابر سریعتر از اگزینوس 9810 باشد.

نگاهی به لیست مشخصات اگزینوس 9820 و مقایسه آن با اگزینوس 9810

ما آینده هوش مصنوعی را با استفاده از NPU دوگانه در گوشی های سری میت 20 هواوی دیده‌ایم، بنابراین اگر سامسونگ قصد رقابت با پرچمدار جدید هواوی را دارد باید حداقل از یک واحد پردازش عصبی در گلکسی S10 استفاده کند.

در لیست مشخصات پردازنده اگزینوس 9820 به نسل چهارم از هسته‌های CPU سفارشی سامسونگ اشاره شده است. استفاده از تنظیمات جدید در به کارگیری هسته‌های Cortex-A75 و Cortex-A55 باعث شده تا بازدهی بیشتر و بهبود در عملکرد تک هسته‌ ای داشته باشد.

قدرت اگزینوس 9820 ناشی از ساختار فرآیند 8 نانومتری LPP FinFET است. در حالی که هنوز تولید پردازنده های کایرین 980 و یا اپل A12 Bionic با فرآیند ساخت 7 نانومتری در حد حرف باقی مانده است، لیتوگرافی 8 نانومتری چیپست اگزینوس جدید سامسونگ جهش بزرگی در پردازش داده ها خواهد بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سامسونگ، این طراحی جدید اجازه می‌دهد تا اگزینوس 9820 تا 10 درصد مصرف باتری کمتری از نسل قبلی خود داشته باشد. این موضوع می‌تواند از نظر عمر باتری و کارایی آن، سامسونگ گلکسی اس 10 را شگفت انگیزتر کند.

از دیگر مشخصات اگزینوس 9820 می‌توان به ضبط ویدیویی 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه و بهبود ضبط ویدیویی 4K در نرخ 150 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

بهبود قابلیت های امنیتی، پیشرفت پردازش سیگنال تصویر (ISP) با پشتیبانی از 5 سنسور دوربین، بهبود LTE- Modem Cat.20 پیشرفته و کارایی بالای پردازنده گرافیکی GPU ARM Mali G76 برای عملکرد بهتر بازی از دیگر مشخصات پردازنده Exynos 9820 سامسونگ است.

انتظار می‌رود که سامسونگ تولید اگزینوس 9820 را تا پایان سال جاری میلادی آغاز کند. این پردازنده در مدل های بین المللی گلکسی اس 10 به بازار عرضه خواهد شد.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: xda

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر