;
coinex

هواوی بهترین سازنده گوشی هوشمند جهان می‌شود

بهترین سازنده گوشی هوشمند جهان تا سال 2020 هواوی خواهد بود. ریچارد یو، مدیرعامل این شرکت چینی می‌گوید که هواوی تا سال 2020 قصد دارد که به برترین گوشی ساز جهان تبدیل شود.

ریچارد یو در مصاحبه ای با CNBC درباره هدف گذاری این شرکت برای سال 2020 به این موضوع اشاره کرد که هواوی قصد دارد بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند جهان شود.

هواوی بهترین سازنده گوشی هوشمند جهان تا سال 2020

هواوی در حال حاضر یکی از بزرگترین گوشی سازان چینی بوده و در بازارهای جهانی نیز به یک رقیب اصلی برای شرکت های بزرگ تبدیل شده است. این شرکت چینی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی توانست با پشت سر گذاشتن اپل به دومین سازنده برتر موبایل جهان تبدیل شود و اکنون قصد دارد تا سال 2020 جایگاه بهترین سازنده گوشی هوشمند جهان را از آنِ خود کند.

ریچارد یو در همین رابطه می‌گوید:

سال آینده ما به سازنده شماره یک جهان خیلی نزدیک خواهیم شد و احتمالا در کنار سامسونگ جای خواهیم گرفت و حتی شاید تا سال 2020 این فرصت را داشته باشیم که به بهترین سازنده گوشی در جهان تبدیل شویم.

هواوی تنها سه سال پس از ورود آیفون به بازار، اولین موبایل خود را روانه بازار کرد. این شرکت اکنون به دنبال ساخت گوشی‌های منعطف با نمایشگر تاشو و همچنین توسعه تکنولوژی های مربوط به نسل پنجم فناوری ارتباطی است.

هواوی ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا در سال آینده دو تراشه Ascend 910 و Ascend 310 را که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، به بازار عرضه کند. این گوشی ساز چینی همچنین به دنبال توسعه فناوری های 5G و عینک های واقعیت افزوده تا سال 2019 است.

کارشناسان یکی از مهمترین دلایل موفقیت هواوی را در قیمت پایین گوشی های هوشمند تولیدی این شرکت در کنار تکنولوژی های جدید به کار رفته در آن می‌دانند. هواوی در اوایل امسال گوشی هواوی پی 20 پرو را معرفی کرد، گوشی هوشمندی که اولین دوربین سه گانه جهان را ارائه کرد و با قیمتی در حدود 1000 دلار به فروش رفت.


بیشتر بخوانید: بررسی دوربین سه گانه هواوی P20 پرو


البته با همه این تفاسیر، به نظر نمی رسد که هواوی برای تبدیل شدن به بهترین تولید کننده گوشی هوشمند جهان راه آسانی در پیش رو داشته باشد. سامسونگ بزرگترین تولیدکننده موبایل است و به زودی اولین گوشی قابل انعطاف جهان را نیز عرضه خواهد کرد.

بر اساس داده‌های منتشر شده از Counterpoint Research، سامسونگ در پنج سال گذشته تنها در یک کوارتر زمانی (سه ماهه) نتوانست در بین سه گوشی ساز برتر جهان قرار بگیرد. نیل شاه (Neil Shah) یکی از مدیران ارشد تحقیقاتی این شرکت می‌گوید:

اگر هواوی قصد دارد که سامسونگ را پشت سر گذاشته و به عنوان برترین سازنده موبایل دنیا شناخته شود، باید بازارهای بزرگ ایالات متحده، اروپا و هند را تسخیر کند.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techtimes ، cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر