;
coinex

قطعه سازان خواهان افزایش قیمت خودروها از رئیس جمهور شدند

قطعه سازان کشور شدیدا خواهان افزایش قیمت خودروها هستند. آنها برای رسیدن به خواسته خود به رئیس جمهور، آقای روحانی نامه نوشتند.

به گزارش تکراتو، با افزایش نرخ ارز و خروج آمریکا از برجام مشکلاتی برای صنعت خودرو و قطعه نیز به وجود آمد. با افزایش نرخ دلار، واردات نیز با مشکل روبه رو شد. در ادامه خودروسازان و قطعه سازان خواهان افزایش قیمت‌ها شدند. مشکلات تا جایی ادامه پیدا کرد که تعدادی از کارخانه‌های قطعه تعطیل شدند و هزار نفر نیز بیکار.


بیشتر بخوانید: زمان اعلام افزایش رسمی قیمت خودرو فعلا مشخص نیست


در این مورد پیشنهادات مختلفی چون آزادسازی قیمت‌ها نیز مطرح شده ولی فعلا تصمیمی گرفته نشده است. در ادامه سازمان حمایت مسئول قیمت‌گذاری خودرو شد ولی این سازمان هم فعلا تصمیمی نگرفته است. این بلاتکلیفی باعث شده است که مردم، خودروسازان، فعالان بازار و… از آینده صنعت خودرو پیش‌بینی نداشته باشند.

درخواست افزایش قیمت خودروها

خودروسازان معتقدند که اگر قیمت خودرو افزایش پیدا نکند، دیگر امکان تولید خودرو وجود ندارد و این صنعت و صنایع مرتبط با آن بایستی تعطیل شوند.

گفته شده که رئیس جمهور مخالف افزایش قیمت خودروها است و تاکنون هم به خاطر مخالفت وی گرانی خودرو اتفاق نیفتاده است. بر این اساس بنا شده وزیر جدید صمت، بسته ارائه شده در وزارت صنعت را به رئیس جمهوری ارائه کند. اگر رئیس جمهوری موافقت کند مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی حل خواهد شد.


بیشتر بخوانید: امکان تحویل خودرو‌های پیش فروش شده توسط خودروسازان وجود ندارد


نامه قطعه سازان به رئیس جمهور

قطعه‌سازان روز گذشته نامه‌ای به رئیس جمهوری ارسال کردند و طی آن هشدار یک هفته‌ای دادند که اگر به آن بی‌توجهی شود صنعت قطعه‌سازی با بحران جدی روبه‌رو خواهد شد.

انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در نامه‌ای به رئیس جمهوری نوشت:

چنانچه 4 مشکل زیر ظرف مدت حداکثر یک هفته حل نشود جلوگیری از بروز فاجعه حتی با تلاش چند برابر و هزینه‌های گزاف بعید به نظر می‌رسد:

  1. حل مشکل قیمت فروش قطعات که در گرو اصلاح قیمت فروش خودرو است.
  2. حل مشکل کسری نقدینگی که به‌دلیل مطالبات معوق از خودروسازان و افزایش نرخ نهاده‌های تولید، گریبانگیر قطعه‌سازان شده است.
  3. دشواری تأمین مواد اولیه داخلی (که عمدتاً تولید کنندگانی دولتی دارد) و مواد اولیه خارجی (که به‌دلیل مشکل تبادلات ارزی، مشکلات گمرکی و تحریم با بحران مواجه شده است) شاهرگ ورودی قطعه‌سازان را به سختی می‌فشارد.
  4. تسویه خرید‌های اعتباری و مدت دار ارزی قطعه‌سازان که قبل از افزایش نرخ ارز نسبت به تأمین مواد اقدام نموده بودند و در حال حاضر بایستی به نرخ روز تسویه شود در حالی که فروش محصول در زمان تأمین به نرخ ریال بوده است و بسیاری از قطعه‌سازان را ورشکسته خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر