;
coinex

غیرفعال شدن برخی موبایل های رجیستر شده پس از تعمیر؛ علت چیست؟

غیرفعال شدن برخی موبایل های رجیستر شده پس از تعمیر مشکل جدیدی است که برخی کاربران موبایل به تازگی با آن روبه رو شده‌اند.

به گزارش تکراتو، برخی کاربران پس از اینکه موبایلشان را تعمیر کرده‌اند، اخطار عدم رجیستری را دریافت کرده و موبایل آنها غیرفعال شده است. اما علت این اتفاق چه می‌تواند باشد؟!

غیرفعال شدن برخی موبایل های رجیستر شده پس از تعمیر

یکی از مشکلاتی که پس از اجرای طرح رجیستری برای مردم به وجود آمد، غیرفعال شدن برخی موبایل های رجیستر شده پس از تعمیر بود. برخی کاربران اعلام کرده‌اند که گوشی تلفن همراه‌شان را تعمیر کرده و پس از تعمیر پیغام اخطار ثبت نبودن در سامانه همتا را دریافت کرده‌اند و اکنون گوشی‌شان قطع شده است.

براساس پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که علت این امر تغییر سهوی شناسه IMEI گوشی پس از تعمیر اساسی است. پس از تعمیر صاحب گوشی باید از تعمیرکار بخواهد شناسه گوشی را به حالت قبل تغییر دهد.

تعمیرکاران تلفن همراه باید توجه داشته باشند که شناسه IMEI تلفن همراه تحت هیچ عنوانی پس از ارائه خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نباید تغییر کند و اگر به هر دلیل شناسه IMEI تغییر کرد، تعمیرکار باید شناسه اصلی گوشی را که روی جعبه یا بدنه گوشی درجه شده، دوباره روی گوشی بارگذاری کند. مالک گوشی نیز در هنگام تحویل گوشی باید با شماره گیری *#06# و مطابقت شناسه جعبه و شناسه گوشی، از عدم تغییر شناسه اطمینان حاصل کند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر