;
coinex

داوری جشنواره وب و موبایل ایران در یازدهمین دوره آن تشریح شد

داوری جشنواره وب و موبایل ایران به یکی از چالش برانگیزترین کارها در این رویداد تبدیل شده است، اما داوری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران به چه شکلی برگزار خواهد شد.

در دوره های قبلی جشنواره وب داوری و انتخاب اپلیکیشن های شرکت کننده با مسایل و چالش هایی همراه بود. در دهمین دوره از این رویداد با انتخاب شورای داوری سعی شد تا مشکلات انتخاب سایت های برتر به حداقل برسد و امسال به گفته شایان شلیله با استفاده از تجربیاتی که از دوره های قبل به دست آمده، به نظر می‌رسد که داوری جشنواره وب و موبایل ایران در یازدهمین دوره به تکامل بیشتری رسیده است.

3 مرحله‌ای بودن داوری جشنواره وب و موبایل ایران در یازدهمین دوره

چهارشنبه 30 آذرماه 1397 جلسه هماهنگی داوری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد. شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره، در آغاز صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که مهمترین مشکل کسانی که در این رویداد ثبت نام می‌کرده‌اند، واضح نبودن گروه بندی‌ها بوده است. امسال این پروسه تا حد زیادی اصلاح شده و کمترین مشکل را داشته است.

چهارشنبه 30 آذرماه 1397 جلسه هماهنگی داوری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد

تاکنون در یازدهمین جشنواره وب و موبایل حدود 2400 اپلیکیشن و 2500 سایت ثبت نام کرده‌اند. از حدود 2500 سایت ثبت شده، چیزی در حدود 1800 وب‌سایت برای داوری انتخاب شده‌اند و حدود 700 سایت به دلیل آنکه شبه وبلاگ بوده و یا محتوای آنها زمان نسبتا طولانی آپدیت نشده بود، از گردونه داوری حذف شدند.

وبسایت های حذف شده تا 4 مرتبه حق اعتراض دارند و اگر بعد از این باز هم اعتراضی وجود داشته باشد، به بازرسی انجمن ارجاع داده خواهند شد تا بررسی های بیشتری صورت بگیرد. شایان شلیله در ادامه صحبت های خود به مواردی اشاره کرد که ممکن است باعث حذف سایت ها از روند داوری جشنواره وب و موبایل شوند.

در دسترس نبودن سایت، نداشتن گرافیک و طراحی خوب وب‌سایت که به گفته شایان شلیله بر اساس گروه بندی ها و با سخت گیری انجام گرفته تا سطح کیفی جشنواره پایین نیاید، نبود مطالب و محتوای کافی در وبسایت، کامل نبودن قسمت درباره ما (about us) و یا انتخاب نادرست گروه بندی از جمله موارد حذف سایت ها از جریان داوری جشنواره بوده است. نفرات برتر هر گروه نیز امسال در دو بخش مردمی و داوری انتخاب خواهند شد.


بیشتر بخوانید: مهلت ثبت آثار در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران تمدید شد


داوری جشنواره وب و موبایل امسال در سه مرحله برگزار می‌شود. در مرحله اول داوری تمامی کسانی که وب‌سایت تایید شده‌ای برای جشنواره دارند، به عنوان داور می‌توانند که سایت مورد نظر خود را انتخاب کنند. از میان وبسایت های منتخب، 12 سایت به مرحله دوم داوری وارد خواهد شد. در این مرحله که به شورای داوری واگذار شده، داوران جشنواره در دو روز باید در هر گروه 5 وب‌سایت برتر را انتخاب کنند. این 5 وبسایت برگزیده در انتها وارد آخرین مرحله از داوری جشنواره وب و موبایل ایران می‌شوند و تمامی کسانی که وب‌سایت تایید شده‌ای در این جشنواره داشته‌اند، با رای گیری جمعی، وبسایت برتر هر گروه را انتخاب خواهند کرد.

تمامی داوران و برگزارکنندگان جشنواره به شفاف سازی روند داوری تاکید فراوان داشتند و شاید این سبک از دواری بتواند چالش های کمتری برای آنان در پی داشته باشد، چیزی که در سال های گذشته بسیار مورد انتقاد شرکت کنندگان قرار می‌گرفت.

شایان شلیله در ادامه افزود:

برای آنکه جریان داوری جشنواره وب و موبایل کیفیت بهتری داشته باشد، امسال بحث جدیدی با عنوان وزن رای را به جریان داوری وارد کرده‌ایم. جریان کار بدین شکل است که رای کسانی که سایت تایید شده‌ای برای رقابت در جشنواره داشته باشند، ا امتیاز به حساب می‌آید، رای دهندگانی که در دوره های قبلی جشنواره کاندید شده‌اند، هر رای‌شان 2 امتیاز دارد. رای افراد شورای داوری 3 امتیاز داشته و رای داورانی که در دوره دهم نیز به عنوان داور حضور داشته اند 4 امتیاز خواهد داشت.

تغییر روند داوری اپلیکیشن ها در یازدهمین جشنواره وب و موبایل

میلاد احرام پوش، هم‌بنیانگذار جشنواره وب و موبایل نیز از حضور بالای اپلیکیشن های شرکت کننده در این دوره از جشنواره ابراز خرسندی کرد و در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که برای داوری اپلیکیشن های شرکت کننده در یازدهمین دوره جشنواره، سعی دارند تا داوری اپ‌ ها نیز به مانند وب سایت ها از طریق خرد جمعی صورت بگیرد.

احرام پوش در این رابطه گفت که انتخاب اپ های برتر تا حدودی با انتخاب بهترین وب سایت ‌ها متفاوت است. در سال های گذشته تیم داوری کار انتخاب برترین اپ را انجام می‌داد. چون باید اپلیکیشن مورد نظر نصب شود و راحتی کار کردن و عملکرد آن نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

اما امسال چون قصد داریم که داوری جشنواره وب و موبایل ایران به بهترین شکل انجام شود، برای اولین بار تصمیم گرفتیم تا انتخاب بهترین اپلیکیشن ها نیز از طریق رای گیری عمومی انجام شود. بنابراین دولوپرها و توسعه دهندگان اپ نیز می‌توانند به اپلیکیشن های مورد نظر خود رای بدهند.

احرامپوش از حضور 2224 اپ اندرویدی و حدود 200 اپلیکیشن iOS ثبت نام شده در این دوره از جشنواره خبر داد. در ادامه نشست داوران جشنواره یازدهم، گروه های ویژه امسال نیز معرفی شدند.

  • بهترین کتاب تالیفی یا ترجمه کارآفرینی
  • بهترین سایت از نظر محتوا
  • بهترین سایت از نظر دیداری و طراحی
  • بهترین سایت از نظر ساختار و دسترسی
  • بهترین سایت کسب و کار

برای آنکه رقابت در جشنواره یازدهم به بهترین نحو داوری شود، امسال دو گروه بهترین اپ موبایل سال 97 و بهترین سایت کسب و کار در سال 97 نیز به طور جداگانه انتخاب خواهند شد. برای اطلاعات بیشتر از چگونگی داوری یازدهمین جشنواره وب و موبایل و یا نحوه ثبت نام در این رویداد به سایت جشنواره مراجعه کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر