coinex
راهنمای خرید تکراتو

استاندارد جدید احرازهویت ؛ ورود به حساب مایکروسافت بدون رمز عبور

مایکروسافت اعلام کرده که کاربران برای ورود به حساب کاربری خود نیازی به رمز عبور ندارند. برای این منظور از استاندارد جدید احرازهویت پشتیبانی می‌شود.

به گزارش تکراتو، مایکروسافت قصد دارد فرایند ورود به حساب کاربری‌اش را به‌لطف بهره‌گیری از فناوری‌های جدید احراز هویت برای کاربرانش آسان‌تر کند. این کمپانی به کاربرانش اجازه می‌دهد تا ازطریق استاندارد FIDO2 وارد حساب‌های کاربری خود شوند بدون اینکه به واردکردن نام کاربری و رمزعبور نیاز باشد.

پشتیبانی مایکروسافت از استاندارد جدید احرازهویت

این قابلیت، فعلا فقط از طریق مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10، یعنی مایکروسافت اج  (Microsoft Edge)، دردسترس قرار دارد. مایکروسافت نخستین شرکتی است که برای ارائه‌ی تجربه‌ای عاری از رمزعبور به کاربرانش، از استانداردهای جدید FIDO2 WebAuthn و CTAP2 پشتیبانی می‌کند.

پیش‌تر مایکروسافت به‌واسطه‌ی اپلیکیشن Microsoft Authenticator  ورود به حساب‌های کاربری بدون نیاز به واردکردن رمزعبور را برای کاربران اندروید و iOS میسر کرده بود. اکنون، ردموندی‌ها قدم بعدی خود را در این راه برداشته‌اند تا تجربه‌ای غنی‌تر به کاربران ارائه شود.

گوگل و فیس‌بوک نیز به‌عنوان دو غول دیگرِ دنیای فناوری پیش‌تر از USB برای احراز هویت این‌چنینی استفاده کرده بودند.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع:  THEVERGE

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر