;
coinex

50 هزار تومان جریمه خودروهای بدون معاینه فنی در سطح شهر تهران

جریمه خودروهای بدون معاینه فنی در صورت تردد در سطح شهر تهران روزانه 50 هزار تومان است. رئیس ستاد معاینه فنی خودرو، زمان اجرای این طرح را از روز شنبه 3 آذرماه اعلام کرد.

سید نواب حسینی منش، رئیس ستاد معاینه فنی خودرو اعلام کرد که مرحله دوم طرح کاهش در تهران از روز شنبه 3 آذرماه 1397 آغاز شده و از این پس خودروهای فاقد معاینه فنی 50 هزار تومان جریمه خواهند شد.

جریمه خودروهای بدون معاینه فنی در تهران

آبان ماه سال 1395 برای اولین بار طرح کاهش (LEZ) در شهر تهران و تنها در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد اجرایی شد. اجرای این طرح روی کنترل معاینه فنی وسایل نقلیه متمرکز بود و اعلام شد که تردد خودروهای بدون معاینه فنی در سطح شهر تهران با جریمه 50 هزار تومانی همراه خواهد بود.

در مهر ماه امسال معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اعلام کرد که از اول آبان 1397 فاز دوم طرح کاهش در شهر تهران اجرایی خواهد شد، اما اجرایی طرح بنا به دلایلی تا سوم آذرماه به تاخیر افتاد.

در فاز دوم طرح کاهش آلودگی خودروهای فاقد معاینه فنی در کل شهر تهران به صورت شبانه روزی کنترل خواهند شد و اگر ماشینی بدون معاینه فنی باشد، جریمه قانونی تصویب شده برای مالک خودرو اعمال می‌شود.

اکنون حسینی منش در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس، اعلام کرد که فاز دوم طرح کاهش از روز شنبه سوم آذرماه اجرایی شده و گزارش های آن برای پلیس راهنمایی و رانندگی ارسال شده است.


بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام کارت سوخت المثنی


رئیس ستاد معاینه فنی خودروی تهران با اعلام این خبر که خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه خواهند شد، به این موضوع نیز اشاره کرد که تمام زیر ساخت های لازم برای اجرای فاز دوم این طرح فراهم شده و تنها مشکلی که وجود دارد، تعداد کم دوربین ها در سطح شهر تهران است که آن‌هم به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران چندی قبل از برخورد بدون چشم پوشی با خودروهای فاقد معاینه فنی همزمان با آغاز مرحله دوم طرح کاهش خبر داد و اعلام کرده بود که بیش از ۱۲۰۰ دوربین در سطح شهر تهران برای کنترل معاینه فنی خودروها کد تخلف معاینه فنی دریافت کرده‌‌اند.

آمار خودروهای بدون معاینه فنی که از روز شنبه در سطح شهر تهران تردد کرده‌اند، 80 هزار خودرو اعلام شده که به گفته حسینی منش برای همه آنها جریمه 50 هزار تومانی صادر شده است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر