;
coinex

چگونگی ثبت نام کارت سوخت المثنی ؛ 3 روش‌ برای صدور و دریافت کارت سوخت المثنی

نحوه ثبت نام کارت سوخت المثنی اعلام شد. بر این اساس افرادی که کارت سوخت خودرو و یا موتورسیکلت آنان مفقود شده است، باید سریعا برای دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کنند. کارت سوخت جدید به 3 روش قابل دریافت است.

کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده و یا به هر دلیلی خواهان ثبت نام کارت سوخت المثنی هستند باید سریعا برای دریافت کارت المثنی سوخت خود اقدام کنند. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اطلاعیه‌ای، سه روش را برای دریافت کارت سوخت المثنی اعلام کرد.

چگونگی دریافت و ثبت نام کارت سوخت المثنی

چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال کارت سوخت به کارت بانکی خبر داد و گفت که ۱۰ میلیون خودرو در کشور کارت سوخت ندارند که باید ۳۳۰ میلیارد تومان برای صدور آنها هزینه کرد و این درحالیست که می‌توان با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک و با هماهنگی بین دستگاهی، اتصال کارت سوخت به کارت بانکی را انجام داد تا هزینه‌ها کاهش یابد.

در هر صورت اکنون مالکان خودروهای سواری و همچنین موتورسیکلت برای دریافت کارت سوخت المثنی می‌توانند به سه روش، کارت سوخت جدید خود را تحویل بگیرند.

 روش اول برای ثبت نام کارت سوخت جدید

کسانی که کارت سوخت موتورسیکلت و یا خودروی خود را گم کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به آدرس www.mob.gov.ir وارد قسمت درخواست صدور کارت سوخت المثنی شده و درخواست خود را ثبت کنند.

البته لازم به ذکر است که گزینه صدور کارت سوخت در این سامانه از روز دوشنبه، 5 آذرماه، در دسترس خواهد بود. در سامانه خدمات دولت همراه، ثبت نام برای صدور کارت سوخت المثنی به صورت رایگان انجام خواهد شد.

روش دوم صدور کارت سوخت المثنی

یکی دیگر از روش هایی که شهروندان می‌توانند برای ثبت نام کارت سوخت المثنی خود را انجام دهند، از طریق اپلیکیشن خدمات دولت همراه خواهد بود. کاربران می‌توانند این اپلیکیشن را از مارکت های اندرویدی و یا از اپ استور برای گوشی های آیفون دانلود و نصب کرده و پس از آن اطلاعات خود را در سامانه وارد کنند.


بیشتر بخوانید: هنگام ثبت نام کارت سوخت مراقب نسخه های جعلی اپلیکیشن دولت همراه باشید


اپلیکیشن خدمات دولت همراه برای گوشی‌های اندرویدی از منابع زیر قابل دریافت است.

  • وب‌سایت mob.gov.ir
  • ایران اپس (iranapps.ir)
  • کافه بازار (cafebazaar.ir)

برای گوشی های آیفون و به طور کل سیستم عامل iOS نیز کاربران می‌توانند این برنامه را از اپ استور (appstore.ir) دریافت کنند.

همه این فرآیندها در اپلیکیشن نیز به شکل رایگان انجام خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که دانلود اپ دولت همراه و درخواست صدور کارت سوخت جدید برای داوطلبان، از 5 آذرماه (دوشنبه) قابل انجام است.

روش سوم ثبت نام کارت المثنی سوخت

اگر کارت سوخت شما نیز مفقود شده و نتوانستید که از طریق آنلاین برای ثبت نام کارت سوخت جدید خود اقدام کنید، می‌توانید با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + 10 از روز شنبه، 3 آذرماه و با ارائه مدارک لازم، کارت سوخت جدید خود را دریافت کنید.

مالکان خودروهای عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و همچنین دارندگان خودروهای قولنامه ای برای ثبت نام و دریافت کارت سوخت المثنی می‌توانند مانند گذشته فقط با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

توجه: بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مالکان خودروهای صفر هیچ نیازی به ثبت نام نداشته و برای تحویل کارت سوخت کافی است که به مراکز پستی نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند.

مالکان وسایل نقلیه قولنامه ای نیز برای دریافت کارت سوخت خود باید فقط به دفاتر پلیس به اضافه 10 مراجعه کنند.

آن دسته از مالکان خودرو و موتورسیکلتی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند، امکان بازیابی رمز برایشان فراهم شده و نیازی به ثبت نام کارت سوخت المثنی ندارند.

جدول زمانبدی ثبت نام کارت سوخت المثنی در سامانه بر اساس رقم سمت راست شماره تلفن همراه

رقم آخر شماره تلفن روز تاریخ مراجعه
۹۹ دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۵
۸۹ سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۶
رقم آخر ۹ چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۷
رقم آخر ۸ پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۸
رقم آخر ۸ جمعه ۱۳۹۷/۹/۹
رقم آخر ۷ شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۰
رقم آخر ۷ یکشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۱
رقم آخر ۶ دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۲
رقم آخر ۶ سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۳
رقم آخر ۵ چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۴
رقم آخر ۵ پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۵
رقم آخر ۴ جمعه ۱۳۹۷/۹/۱۶
رقم آخر ۴ شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۷
رقم آخر۳ یکشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۸
رقم آخر۳ دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۹
رقم آخر ۲ سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۲۰
رقم آخر ۲ چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۲۱
رقم آخر ۱ پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۲۲
رقم آخر ۱ جمعه ۱۳۹۷/۹/۲۳
رقم آخر صفر شنبه ۱۳۹۷/۹/۲۴

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین تاکید کرده است که ثبت نام برای دریافت کارت سوخت صرفا برای جلوگیری از قاچاق بنزین است و این موضوع هیچ ارتباطی به افزایش قیمت بنزین و یا سهمیه بندی سوخت ندارد.

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت المثنی

1- شماره تلفن همراه به نام مالک خودرو یا موتورسیکلت باشد
2- کد ملی و تاریخ تولد مالک
3- اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN
4 – انتخاب شماره 16 رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال 2213****603799) نمایش داده می شود.
5- پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.
6- نحوه فعال سازی کارت سوخت و استفاده از آن در جایگاه های سوخت در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

در آخرین اطلاعیه ای که در سامانه خدمات دولت همراه منتشر شد، اعلام گردید که اپلیکیشن دولت همراه که ثبت نام کارت سوخت در آن امکانپذیر است، از صبح روز دوشنبه (5 اذرماه) در این پرتال و منابعی که در بالا به آن اشاره شد، قرار می‌گیرد. اگر به دنبال نحوه اتصال کارت سوخت به کارت بانکی خود هستید، می‌توانید به مطلب زیر مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: روش اتصال کارت سوخت به کارت بانکی


در رابطه با چگونگی ثبت نام و صدور کارت سوخت المثنی ویدیوی زیر نیز می‌تواند تا حد زیادی به سوالات شما در این رابطه پاسخ دهد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر