;
coinex

استارتاپ های ایرانی مورد توجه آذربایجان قرار گرفتند

استارتاپ های ایرانی حاضر در نمایشگاه فناوری اطلاعات باکو (باکوتل 2018) مورد توجه الهام علی اف، رئیس جمهور کشور آذربایجان، قرار گرفتند.

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه دیدار از نمایشگاه باکوتل 2018 در جمع فعالان استارتاپ ها و شرکت های ایرانی حاضر در این نمایشگاه، با اشاره به اینکه سهم صادرات ما در حوزه ICT بسیار کم و به بازارهای داخلی ما محدود است، تاکید کرد: وزارت ارتباطات با تمام توان در کنار فعالان کسب و کارهای حوزه ICT است تا با کمک به آنها برای رفع موانعی که بر سر راهشان قرار دارد، زمینه برخورداری از مزایای یک بازار ۴۰۰ میلیونی (منطقه ای) را هموار کند.

توجه کشور آذربایجان به استارتاپ های ایرانی

آذری جهرمی در نمایشگاه باکوتل امسال به دنبال ان بود تا ارتباط قوی تری بین استارتاپ ها و شرکت های ایرانی با شرکت های فناوری بزرگ منطقه برقرار کند. وزیر ارتباطات گفت: در شرایطی که بیشتر کالاها وخدمات ما از کشورهایی وارد می شود که امکان صادرات به آنها نداریم، ناچاریم برای ایجاد تعادل، روابط خود را با کشورهای همسایه افزایش دهیم تا همه با هم رشد کنیم.

جهرمی با اشاره به اینکه به دنبال تقویت روابط با کشورهای منطقه در حوزه فناوری هستیم، افزود: قرار است یک مرکز توانمند سازی استارت‌آپ را به همراه کشورهای روسیه، ترکیه و آذربایجان به صورت منطقه ای ایجاد کنیم تا این روابط بیش از پیش تحکیم شود.



به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه باید قواعد حضور در بازارهای جهانی و کشورهای مختلف را یاد بگیریم، گفت: نمایشگاه به عنوان وسیله ای برای دستیابی به هدف بازارهای جهانی است و برای دستیابی به این هدف باید با مطالعه و بررسی، پتانسیل های موجود را قبلا سنجیده و ظرفیت های خود را بالا ببریم.
آذری جهرمی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که با توجه به توان علمی و پزشکی بالا که کشور در اختیار دارد، موضوع توریسم سلامت مورد اقبال همسایگانی چون آذربایجان قرار دارد. اما به دلیل نقص در ارائه خدمات مطلوب، اغلب نمی توانیم رضایت آنها را فراهم کنیم.
وزیر ارتباطات معتقد است که استارتاپ ها می توانند با تقویت حضور و عملکرد خود ، مشکلات و موانع را در این زمینه ها مرتفع و خدمات دهی را تسهیل کنند.وی گفت: رشد و پیشرفت استارتاپ های ایرانی در نمایشگاه باکوتل ۲۰۱۸ مورد تحسین همسایه آذری و نیز مورد توجه ویژه الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و سایر بازدیدکنندگان قرار گرفت.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر